הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גם השנה: חוף מפרץ אמנון הוכרז ע''י EcoOcean כחוף דגל כחול


ההכרזה מצרפת את הכינרת לקבוצה נבחרת של חופים בארץ ובעולם, העומדים בסטנדרטיים בינלאומיים בניהול חופים. איגוד ערים כינרת מתכוון להכשיר חופים נוספים לחופי 'דגל כחול'

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-04-2017



חוף מפרץ אמנון, צילום: רשות הכינרת

'הדגל הכחול' יוצב זו השנה השניה בחוף מפרץ אמנון שבצפון הכינרת. לקראת עונת הרחצה הנוכחית הודיע הארגון הבינלאומי EcoOcean לרשות הכינרת, כי לאור העמידה בקריטריונים המחמירים, הוחלט כי גם השנה הוא יתנוסס בכניסה לחוף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תו האיכות הבינלאומי 'הדגל הכחול' הינו סימן היכר המהווה מדד לתיירים מכל העולם לגבי החוף, ומחייב עמידה בסדרה של קריטריונים כגון: קיום פעילויות חינוכיות, פרסום מידע סביבתי, ביצוע בדיקות איכות מים, ניהול סביבתי, שמירה על הבטיחות, נגישות נכים, מיחזור ומתן שירותים - זאת במטרה לאפשר לציבור הנופשים והמבקרים חווית שהות ברמה גבוהה.

מפרץ אמנון הוא חוף מטופח ופסטורלי המוגדר כ'חוף שקט' ובו אסורה השמעת מוסיקה. החוף מועדף בקרב משפחות וקבוצות המבקשות לבלות ברוגע ונחת בכינרת. קטעי שביל 'סובב כינרת' הסמוכים ממזרח וממערב - אשר פותחו בשנים האחרונות, הופכים את החוף לתחנת יציאה לטיולים בשביל ודם לסיורים ללא תשלום של 'איגוד ערים כינרת'.


הדגל הכחול בחוף מפרץ אמנון, צילום: רשות הכינרת

במהלך השנים האחרונות השקיע איגוד ערים כינרת משאבים רבים בשיקומו של חוף מפרץ אמנון, עם הסדתרם של מתחמי החנייה, שיפוץ מבני השירותים, הסדרת נחל כח הזורם אל הכינרת דרך החוף, פיתוח תשתיות נגישות לנכים כולל כיסאות גלגלים ייעודיים, שדרוג מערכות התאורה והכריזה, הצבת סוכת מציל חדשה ועוד.

דנה בכר, מנהלת אגף מנהלת הכינרת: ''ההכרזה על חוף מפרץ אמנון כחוף דגל כחול, מצרפת את הכינרת לקבוצה נבחרת של חופים בארץ ובעולם, העומדים כולם בסטנדרטיים בינלאומיים בניהול חופים. אנו תקווה, כי התואר יביא לחשיפה נוספת של חוף אמנון והכינרת כולה, בקרב נופשים בארץ וקהל פוטנציאלי בחו"ל".

קידום פרויקט הדגל הכחול בכינרת, ביזמת איגוד ערים כינרת ובשיתוף הארגון הבינלאומי "EcoOcean", מתקיים במטרה לעורר מודעות סביבתית בקרב הנופשים, הקהילות המקומיות ומנהלי החופים לניהול סביבתי נכון לשמירה על הסביבה, מקורות המים ומי האגם הלאומי. באיגוד ערים כינרת ברכו על הענקת הדגל הכחול גם השנה וציינו, כי האיגוד מתכוון להכשיר חופים נוספים לחופי "דגל כחול" בעתיד.