הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לפני החג: שביתה באתרי רשות הטבע והגנים


דווקא במהלך חג הפסח, כשרבים יוצאים לטייל וליהנות בחיק הטבע, הודיעו היום עובדי רשות הטבע והגנים על שביתה כללית בחול המועד. עשרות שמורות וגנים לאומיים ייסגרו, זאת בשל דרישת העובדים לשיפור בתנאי העסקתם. ההנהלה: ''הוועד משתמש בציבור כבן ערובה, נפנה לבית דין לעבודה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-04-2017



גן לאומי מבצר יחיעם, צילום: רשות הטבע והגנים

רגע לפני חג הפסח, עובדי רשות הטבע והגנים הודיעו היום (ג') כי ישביתו במהלך חול המועד את הפעילות בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, זאת במחאה על תנאי העסקתם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המשמעות היא כי עשרות האתרים ייסגרו למאות אלפי המטיילים בחוג ובחופים שמפעילה הרשות לא יינתנו שירותי הצלה.

בהודעה שפרסם ועד העובדים נכתב שיש להיערך לשביתה כללית בתאריכים 12-13 באפריל וכי היא עשויה להתרחב. לטענתם המשא ומתן על תנאי העסקתם הגיע למבוי סתום.

מהנהלת רשות הטבע והגנים נמסר כי ''ההנלה הגיעה להסכמות עם וועד העובדים וזאת אחרי שהוועד חזר בו. את ההבנות החדשות אליהן הגיעו הוועד וההנהלה הציגה ההנהלה לממונה על השכר באוצר. ההודעה על השביתה הגיעה תוך כדי הדיון. התנהלות זו של הוועד, המשתמש בעובדים ככלי משחק ובציבור הרוצה לנפוש כבן ערובה, הורסת את יחסי העבודה ברשות''.

עוד נמסר, כי ההנהלה תפנה בימים הקרובים לבית הדין לעבודה ''בכדי למנוע את עוגמת הנפש מהציבור ולאפשר לו לבקר באתרי הטבע והמורשת ברחבי ארצנו״.