הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אלופי הנדידה: צפרים מישראל ומפינלנד זכו בתחרות הצפרות בדרום


כמאתיים צפרים מישראל ומהעולם התחרו ביניהם במשך יממה שלמה על זיהוי מספר רב יותר של מיני ציפורים באזור הנגב, הערבה ואילת. קבוצת 'הכותליים' הישראלית זיהתה 181 מיני ציפורים. 70 אלף דולר גוייסו להצלת חסידות שחורות בישראל ולמאבק נגד ציד בלתי חוקי של ציפורים בטורקיה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-04-2017



תחרות הצפרות אלופי הנדידה 2017. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

קבוצת 'הכותליים' היא המנצחת הישראלית הגדולה בתחרות אלופי הנדידה 2017 שהתקיימה השבוע בפעם הרביעית בישראל. התחרות ביוזמת החברה להגנת הטבע וארגון הצפרות הגדול בעולם 'בירדלייף''.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כ-200 משתתפים, ביניהם טובי הצפרים מהארץ ומהעולם, התחרו ביניהם מי יצליח בתוך 24 שעות לזהות את המספר הגדול ביותר של מיני ציפורים, בשטח נתון - בנגב, בערבה ובאילת. קבוצת הכותליים זיהתה 181 מינים. במקום השני, זכתה קבוצת הממזרים הקטנים, קבוצת ילדים, עם זיהוי של 171 מינים ובמקום השלישי זכתה קבוצת הסנוניות, עם זיהוי של 153 מינים.

הקבוצה הבינלאומית שזכתה במקום הראשון, בפעם השלישית ברציפות, היא קבוצת התפוחיות מפינלנד, גם כן עם זיהוי של 181 מינים, ולאחר מכן קבוצת הצופיות, המורכבת מישראלים ופלשתינאים, עם זיהוי של 176 מינים. במקום השלישי זכתה קבוצת דוגה, מטורקיה, עם זיהוי של 170 מינים.


הקבוצה הישראלית הזוכה בתחרות - הכותליים. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

הקבוצה שזכתה במקום הראשון במסלול הירוק, כלומר קבוצה שהתניידה ללא רכב - אלא ברגל, או באופניים, היא קבוצת השחפיות, עם זיהוי של 119 מינים.

הקבוצות השונות גייסו בתחרות, כ-70 אלף דולר, שיוקדשו לפרויקט של הצלת חסידות שחורות בישראל ולמאבק נגד ציד בלתי חוקי של ציפורים בטורקיה.

התחרות של החברה להגנת הטבע וארגון בירדלייף, התקיימה לראשונה בשנת 2014 ומאז צוברת פופולאריות ותאוצה בקרב צפרים מקצועיים וחובבים, גם מישראל, אך בעיקר מהעולם. קבוצות של צפרים הגיעו השנה מ – 14 מדינות שונות, בהן דרום אפריקה, ארצות הברית, אנגליה, שוויץ, פינלנד, ספרד, תורכיה, הולנד ולראשונה, גם קבוצות מאיטליה וסין. התחרות החלה בחצות הלילה שבין שני לשלישי, והסתיימה כעבור 24 שעות, בשעה 23:59 של יום שלישי. שטח התחרות היה מניצנה במערב, דרך צומת טללים, עד צומת הערבה במזרח, דרך הנגב והערבה, ועד אילת.


צילום קבוצתי בחוף הצפוני באילת. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

בשנה שעברה, 2016, הקבוצה הישראלית שזכתה בתחרות היא הדוכיפת, עם זיהוי של 169 מינים, ולאחר מכן השחפיות ממעגן מיכאל, עם זיהוי של 167. הקבוצה הבינלאומית שזכתה בתחרות, היא הקבוצה הפינית, שזכתה, כאמור, גם בשנת 2015, עם זיהוי של 174 מינים ולאחר מכן ההולנדים, עם זיהוי של 171 מינים.