הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשל חשד להזנחה: פונו חיות הבר מפונדק כושי רימון


פקחי רשות הטבע והגנים פשטו בשעות האחרונות על הפונדק של כושי רמון בק''מ ה-101 שעל כביש הערבה, ופינו את חיות הבר בפינת החי שהייתה במשך שנים אחת האטרקציות לנוסעים בדרך לאילת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-03-2017



פינוי חיות בר מפונדק כושי רימון, צילום: אריה רוזנברג - רשות הטבע והגנים

חטיבת האכיפה ברשות הטבע והגנים, ערכה בשעות האחרונות מבצע יזום, בשילוב משטרת ישראל ומשרד החקלאות, לחילוץ חיות-בר מפינת החי בפונדק של שמעון "כושי" רימון, בק"מ ה-101 בכביש הערבה – כביש 90.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

סיבת החשד להזנחה לא נמסרה בינתיים מרשות הטבע והגנים, משום שהנושא נמצא בחקירה. בשלב זה ניתן רק לציין כי מהמקום חולצו מספר מיני יונקים, זוחלים ומכרסמים.

מרשות הטבע והגנים נמסר, כי ''חילוץ החיות בשעות האחרונות מבוצע לאחר מספר רב של תלונות וביקורות שנעשו במקום, בהן נמצא כי החיות מוחזקות בניגוד לתנאים ולדרישות המתחייבים בחוק ובתקנות בפינות חי מסוג זה. זאת בנוסף להחזקת החיות ללא היתר כדין, חוסר במטפל קבוע ואחראי על המקום, בריחה של נחש מסוכן ועוד.  כזכור, בחודש נובמבר 2015 נמלט מהחווה נחש פיתון בורמזי באורך של שישה מטרים, בעקבות האירוע סגרה המשטרה את המקום עד שהנחש נמצא מת באזור חודש לאחר מכן.

''המבצע יצא לפועל לאחר שלבעל הפונדק כושי רימון ניתנו מספר הערות ואזהרות, לטובת טיפול בנושא ושיפור הליקויים, כאשר הוא מצדו בחר להתעלם מהנושא ואף לא התייצב לשימוע שנקבע בעניינו על מנת שיוכל להשמיע את דבריו'' אומרים ברשות הטבע והגנים המופקדת על יישום החוק להגנה על חיות הבר. ''לאור התנהלות זו, לא חודשו גם ההיתרים של הפונדק להפעלת פינת החי במקום''.


הזרקת חיסונים לתן זהוב, צילום: אריה רוזנברג - רשות הטבע והגנים

ברשות מציינים כי חילוץ החיות מפינת החי הוא צעד בלתי נמנע לאור התנאים בהם הן הוחזקו ולליקויים שהתגלו גם באופן הטיפול השוטף שניתן להן, כפי שנדרש הן מבחינת מוסרית והן מבחינת חוקית.

בנוסף, נבדק חשד כי במקום מתבצעות פעולות בלתי חוקיות של סחר בחיות בר ולכידת חיות ללא היתר.

חטיבת האכיפה ברשות הטבע והגנים, איתרה מבעוד מועד אתרים חלופיים לאותן חיות בר שחולצו, בהם יזכו לתנאי מחייה וגידול ראויים וטובים יותר ובהתאם לחוק.

יתיר שמיר, מנהל האגף להגנה על החי בחטיבת האכיפה: "נכנסנו היום בצהריים לפינת החי של פונדק הק"מ ה-101 בבעלות כושי רימון, לאחר שערכנו חקירה מקיפה וגילינו כי החיות מוחזקות בניגוד לחוק ללא היתרים ובתנאים שלא מבטיחים את רווחתם מזה תקופה ארוכה. פקחי הרשות עשו מאמץ גדול כדי למצוא מתקני החזקה חלופיים וזמניים לכל חיות הבר המוגנות שחולצו מהמקום עד לסיום החקירה ובדיקת כל הפרטים. רשות הטבע והגנים תמשיך ותפעל לרווחת חיות הבר המוחזקות בשבייה במדינת ישראל ותמצא את הדין עם אותם גורמים העוברים על החוק".