הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל וסין חתמו על מזכר הבנות לקידום שת''פ סביבתי-טכנולוגי


מזכר ההבנות במגוון נושאים סביבתיים נחתם במסגרת המפגש השלישי של ועידת החדשנות ישראל-סין במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר זאב אלקין: ''חתימת מזכר ההבנות מקדמת את ההכרה בישראל כמעצמה של טכנולוגיה סביבתית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-03-2017



החתימה על מזכר ההבנות, צילום: באדיבות המשרד להגנת הסביבה

מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום הסביבה בין סין וישראל נחתם אתמול (ג') בבייג'ין בירת סין. על המזכר חתם השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין, בנוכחות ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מזכר ההבנות מתייחס לשיתוף פעולה במגוון נושאים סביבתיים, בהם נושאי מים - כולל טיפול בשפכים, זיהום מים לא-מוקדי, הגנה על מי תהום ושיקום נחלים; טיפול בפסולת; איכות אוויר; שמירת טבע ומגוון ביולוגי; חקיקה סביבתית ואכיפה סביבתית; תסקירי השפעה על הסביבה; מודעות ציבורית וחינוך סביבתי; וכן עבודה משותפת בתחום טכנולוגיות סביבה.

הכוונה היא לקדם החלפת מידע בין רשויות הסביבה בשתי המדינות, כולל ביקורים הדדיים וארגון סדנאות ומפגשי מומחים, וכן לפעול לשילוב חברות ישראליות בפרויקטים סביבתיים בסין.

מזכר ההבנות נחתם במסגרת המפגש השלישי של "ועידת החדשנות ישראל-סין", שבראשה עומד מצד ישראל ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו, ומצד סין סגנית ראש הממשלה לוּ יַאנדוֹנג (Liu Yandong). מדובר באירוע הדגל של שיתוף הפעולה בין המדינות, אשר נועד בין השאר לקדם שת"פ מסחרי בין ישראל וסין.

השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת, חה"כ זאב אלקין אמר לאחר החתימה: " עם ציון 25 שנות שיתוף פעולה בין ישראל לסין, אני רואה חשיבות עליונה לפיתוח וקידום העבודה המשותפת בין המדינות בנושא הגנת הסביבה. הנושא של איכות הסביבה הפך למאוד חשוב בסדר העדיפויות הסיני ושיתוף פעולה זה יכול לפתוח חלון הזדמנויות נדיר לחברות ישראליות בתחום של טכנולוגיות סביבתיות בשוק הפנימי הסיני שקשה להפריז בחשיבותו ובהיקפו. תפקידינו כממשלה לעזור למגזר הפרטי ולא לפספס את ההזדמנות הזאת ".

בהמשך לחתימת המזכר, נפגש השר אלקין לפגישת העבודה עם שר הסביבה של סין, על מנת להתחיל ביציקת תוכן מעשי לשיתוף הפעולה. השניים דנו בעבודה משותפת בתחום ניהול משאבי מים והסתגלות לשינויי אקלים, תחום בו יש לישראל ידע ייחודי וניסיון רב, כמו גם בתחום איכות האוויר - אתגר מרכזי על סדר היום הסביבתי של שתי המדינות.

בנוסף שוחחו שני השרים על עבודה משותפת במסגרת "יוזמת דרך המשי החדשה" שהשיקה סין בהובלת נשיא המדינה, ליצירת חיבור כלכלי-אסטרטגי ימי ויבשתי בין מדינות, בדגש על שילוב השווקים של מדינות אסיה, אירופה ואפריקה והימים שסביבן.

בעשור הקרוב צפוי כי יושקעו ביוזמה כטריליון דולר סך הכול וגלומות בה הזדמנויות רבות לחברות קלינטק ישראליות, באמצעות יישום טכנולוגיות סביבה ישראליות בפרויקטים שונים,המשותפים לישראל, סין ואחת מהמדינות השיכות ל״דרך המשי״ (כגון מדינות מרכז אסיה), לדוגמא בתחום תשתיות מים.

במסגרת ביקורו בסין השתתף השר אלקין גם במפגש עם אנשי העסקים המובילים בסין וכן בארוחה רשמית עם ראש ממשלת סין. כמו כן קיים השר מפגשים נוספים עם אנשי ממשל בתחומי הסביבה .