הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש: אתר אינטרנט ייעודי ומתקדם לשביל ישראל באופניים


אתר האינטרנט מרכז את כל המידע הרלוונטי לכל מי שמעוניין לרכב בשביל ולעודד את התיירות בסביבתו. האתר הושק ע''י רשות הטבע והגנים, בשיתוף עם קהילת רוכבי האופניים בישראל ובסיוע מתנדבים. כדי להעלות את מודעות הציבור לשמירה על הטבע, הנוף והמורשת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-03-2017




אתר שביל ישראל לאופניים, צילום: רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים משיקה לראשונה אתר אינטרנט ייעודי לשביל ישראל לאופניים, שמטרתו לרכז באופן מקיף ומרכזי את כל המידע הרלוונטי לכל מי שמעוניין לצאת לרכיבה לאורכו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

האתר שהוקם בשיתוף קהילה רוכבי האופניים בישראל ומתנדבים והושק לקראת שבוע שמירת טבע, מבקש להעלות את מודעות הציבור לשמירה על הטבע, הנוף והמורשת ולצמצום סכנת ההכחדה של מיני צמחים וחיות הבר בישראל.

'שביל ישראל באופניים' פותח באופן רספונסיבי, המותאם לגלישה גם במכשירי מובייל, והוא מספק מידע על תוואי המסלולים יחד עם מידע תיירותי הכולל את מירב השירותים להם הרוכב נדרש, היערכות נכונה לרכיבה באזור ועוד מגוון מאמרים ותכנים הרלוונטיים לקהל רוכבי האופניים ובכלל.

האתר כולל ממשק מפות חדשני וייחודי, שפותח בפלטפורמה מתקדמת של קוד פתוח עם שילוב טכנולוגיות מיפוי מתקדמות של ESRI המובילה בתחום. המפות מציגות מגוון רחב של מידע מבוסס שכבות לגבי המסלול כמו: גרף גבהים, מקורות מים זמינים לשתייה, מקומות לינה, אתרים לתיקון תקלה באופניים ועד לפירוט פינות צל למנוחה.

פונקציה נוספת באתר המעניקה חוויית משתמש אינטראקטיבית היא היכולת להתעדכן אונליין במגוון נושאים במקום ייעודי באתר. כך למשל, רוכבים מהשטח יכולים לשלוח עדכונים, התרעות וכד', ובכך הרוכב הופך להיות חלק בלתי נפרד מהמתרחש והאתר לכלי תקשורת ומערכת תחזוקה ובקרה של השביל. הממשק מאפשר לעדכן בזמן אמת על בעיות בשילוט בשביל, המלצות על אזורים לרכוב בהם כמו למשל בזמן פריחה של צמחיה ססגונית במקום וכד'. מערכת המיפוי ומירב הנתונים המוצגים בה נבנו בהתנדבות על ידי נועם עציוני, גיאוגרף ומומחה GIS.

האתר מציע גם ממשק חברתי באמצעות אזור ייעודי באתר בו מתאפשר לקהילת הרוכבים בשביל, לעדכן על תאריכים בהם הם יוצאים לרכיבה על מנת לצרף אליהם רוכבים נוספים לטיול.

שביל ישראל לאופניים הוא פרויקט לאומי שמטרתו ליצור שביל רכיבה רציף לאופני הרים אשר יחצה את הארץ לאורכה ויחבר בין החרמון בקצה האחד לבין אילת בקצה השני. השביל עובר בחלקו בתוואי דרכים עתיקות, בין אתרי המורשת והדת הקדומים והקדושים לשלוש הדתות. עד כה הוכשרו מסלולים בהיקף של כ-320 ק"מ, המחברים את מצפה רמון לאילת ומאפשרים 8 ימי רכיבה רצופה. השביל כולו צפוי להיות באורך של 1,200 ק"מ ולחבר ברצף את החרמון לאילת.

את הקמת השביל מובילה רשות הטבע והגנים בשיתוף משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות, בסיועם של גופים נוספים, כמו משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה והקרן הקיימת לישראל. אחד היעדים החשובים שעומדים בבסיס ההחלטה להקים את השביל היא עידוד תיירות אופניים מחוץ לארץ ובתוכה. לכן, נעשה תהליך תכנון תוך הקפדה על ה"מיטב שיש לארץ להציע". רוכבי השביל ייהנו בין היתר מהאתרים החשובים בארץ ויחצו את מיטב נופיה.

"עד היום, לא היה קיים מקום אחד המרכז בתוכו את כל המידע הרלוונטי והדרוש לרוכבים סביב שביל ישראל אופניים, ועל כן כחלק מהנגשתו לציבור הרחב החלטנו לקדם את הקמתו", מציין הלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופניים מטעם רשות הטבע והגנים. "בדומה לרתימת הקהל הרחב להקמת שביל ישראל לאופניים כך פעלנו גם עם אתר האינטרנט שבהקמתו השתתפה קהילת רוכבי האופניים שתרמה מהידע והניסיון שלה בתחום בניית האתרים והתוכן, כמי שמכירים היטב את תחום הרכיבה התיירותית והספורטיבית והם גם אלו שסביר בהחלט שירבו ליהנות ממנו ביום יום יחד עם הקהל הרחב המעוניין לחוות טיול באווירה אחרת עם נופיה היפים של הארץ.

"אנחנו מאמינים כי האתר יספק פלטפורמה נגישה ורלוונטית לכל המידע לו נדרשים הרוכבים בשביל באופן חוויתי, מתקדם ומקצועי", מסביר זוסמן ומוסיף, "כי האתר הוא חלק מהיעדים שלנו להעלות את המודעות לשביל הנפלא הזה ולהנגיש את המידע הייחודי לרוכבים ולתיירים".

תהליכי ההנגשה של האתר צפויים להסתיים במהלך חודש מרץ, כשבסופם האתר ייתן מענה מקצה לקצה לרוכבי שביל ישראל באופניים.
האתר יעלה בקרוב גם בשפה באנגלית.
לגלישה באתר לחצו כאן: www.ibt.org.il