הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרס ישראל לצביקה לוי 'האבא של החיילים הבודדים' בתנועה הקיבוצית


שר החינוך הודיע כי קיבל את המלצות הוועדה והחליט להעניק את פרס ישראל למפעל חיים לצביקה לוי המכונה 'האבא של החיילים הבודדים'. ''צביקה לוי הוא מבניה היפים של הארץ שלנו''. מזכ''ל התנועה הקיבוצית: ''גאים בצביקה וגאים בפרויקט אימוץ החיילים הבודדים שממשיך וימשיך לפעול בתנועה הקיבוצית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-03-2017



צביקה לוי והחיילים, צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית

שר החינוך נפתלי בנט הודיע ביום חמישי על זכייתם של אל"מ במיל' צבי (צביקה) לוי ודוד (דוידל'ה) בארי בפרס ישראל על מפעל חיים לשנת תשע"ז בשל תרומתם המיוחדת לחברה ולמדינה.  הפרס יוענק לשניים בטקס המסורתי ביום העצמאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שר החינוך התקשר לצביקה לוי, 'האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית', והודיע לו על ההחלטה להעניק לו את פרס ישראל. את הבקשה להעניק את הפרסם ללוי, הגישו מזכ"ל התנועה ניר מאיר, בשם התנועה הקיבוצית, ואמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי בשם תנועתו.

אל"מ במיל' צביקה לוי, חבר קיבוץ יפעת, שירת שנים ארוכות בצנחנים בסדיר ובמילואים ובשנת 1995 בגיוסו של ראש אכ"א דאז האלוף יורם יאיר (יה יה) הקים את מיזם "החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית".

במשך 21 שנים, כפעיל התנועה הקיבוצית, פעל צביקה בנמרצות ובנחישות שאין שניה לה, יום אחרי יום, שנה אחר שנה, בחורף ובקיץ, בעתות שלום ובעתות מלחמה, ועשה לילות כימים בכדי להעניק טיפול מסור, מכל הלב, לחיילים וחיילות בודדים ולמצוא להם בית בקיבוצים ברחבי הארץ. אלה שנולדו כאן ואלה שעלו ארצה לבדם. לכולם דאג צביקה למשפחות מאמצות בתוך הקהילות הקיבוציות התומכות, וזאת בתוספת לתנאים הבסיסים להם הם זכאים. בצד הדאגה הישירה לחייל הבודד פעל רבות להעלאת רמת המודעות הציבורית, לנושא היקר לליבו.


צביקה לוי עם חיילים בודדים, צילום: גלעד בן שץ - באדיבות התנועה הקיבוצית

כ-18,000 חיילות וחיילים בודדים מכל המגזרים ומכל העדות ששרתו בצה"ל ב- 21 השנים האחרונות, מודים באופן אישי לצביקה לוי ושומרים איתו על קשר גם לאחר שחרורם.
מפעל החיים של האיש האחד התמסד, התפתח והתנחל באהבה בלב הציבור הישראלי. כיום, בשנת 2017 משרתים בצה"ל כ-6000 חיילים בודדים, מתוכם כ-900 חיילים מתגוררים ב-150 קיבוצים בכל רחבי הארץ.

לפני כשנה וחצי בגד גופו של צביקה. בתום סדרת בדיקות התברר שהוא לקה במחלת ניוון שרירים. לאחר תקופה ממושכת של אשפוז וחרף מגבלות רפואיות קשות חזר לתפקוד חלקי על כסא גלגלים כשחבריו הנאמנים מסייעים בידו בנהיגה ובניידות. גם היום, כשהמחלה האיומה לא נעצרה, ולמרות שיכולת הדיבור נפגמה, צביקה אינו מוותר על "הילדים שלו" – החיילים הבודדים ותוך מאבק עיקש בגוף החולה- בעזרת מכשור מתאים, ממשיך בכל כוחותיו להגיע כשיכול, לתת עצות טובות ולסייע ככל הניתן למחליפתו.

בנימוקי ועדת הפרס צוין כי "לוי, איש קיבוץ יפעת והתנועה הקיבוצית, הרים תרומה מכרעת למדינה בהתגייסות למען חיילי צה"ל הבודדים. זה עשרות שנים שהוא עושה למען מאות ואלפי החיילים מחוסרי האמצעים ומטפל במסירות ראויה לשבח במשפחות שכולות. את פועלו החשוב הוא הוביל בתנועה הקיבוצית. מדובר במפעל חיים של אדם אחד, שהיה לפעילות של תנועה שלמה".

צביקה לוי עצמו סיפר בהתרגשות על הודעת קבלת הפרס: "שלום לכל חבריי, כרגע בנט הודיע לי שזכיתי בפרס ישראל, אז אני רוצה להגיד לכל אחד ואחת מכם תודה, גם לכם יש חלק, תמשיכו לתרום. הוא דיבר איתי רבע שעה ולא הפסקתי להתרגש".

יום הולדת שמח צביקה!לכבוד יום הולדתו ה-69, ולמרות מצבו הרפואי, האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית הגיע אמש לברך מאות טירונים שעלו לישראל. הסרטון שצילמו ידיעות אחרונות לא ישאיר את העיניים שלכם יבשות.לכתבה המלאה: https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4906934,00.html

‎Posted by ‎פרס ישראל לצביקה לוי - האבא של החיילים הבודדים‎ on‎ חמישי 12 ינואר 2017

לכבוד יום הולדתו ה-69, ולמרות מצבו הרפואי, הגיע צביקה לפני חודשיים לברך מאות טירונים שעלו לישראל, צילום: ynet - באדיבות התנועה הקיבוצית

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר שוחח עם צביקה לוי מיד עם צאת ההודעה ובירך אותו: "תנועה הקיבוצית גאה ומברכת את צביקה לוי על קבלת פרס ישראל על מפעל חיים. הטיפול בחיילים הבודדים הוא מפעל חייו של צביקה אליו שותפים מאות משפחות מאמצות בקיבוצים בכל רחבי הארץ שאימצו לאורך השנים כ-20,000 חיילים בודדים. אנחנו גאים בצביקה וגאים בפרויקט אימוץ החיילים הבודדים שממשיך וימשיך לפעול בתנועה הקיבוצית".

שר החינוך נפתלי בנט בירך: "אל"מ במיל' צביקה לוי הוא מבניה היפים של הארץ שלנו - דמות מופת לציונות, ומעל הכול אבא של אלפי חיילים וחיילות בודדים שמצאו בו כתובת, והוא להם אבא, אמא, אוזן קשבת, חבר ואח. מפעל חייו של צביקה הוא סל ערכינו כחברה, הוא תרומה אדירה לאחדות החברה ולביטחון ישראל".

''התנועה הקיבוצית על מאות קיבוציה ואלפי חבריה, מחויבת להמשיך ולחבק את המפעל המיוחד אותו הנביט הוביל וטיפח צביקה לוי'' אמר ניר מאיר. ''מפעל שכולו אהבה, מתן בסתר ונשיאתם של המשרתים בצה"ל על כפיים. דמותו, רוחו האיתנה וחוסנו הערכי המיוחד של צביקה הם - לפיד העשייה והתרומה למען החיילים הבודדים המתייצבים למלא את חובתם למדינת ישראל ולעם היהודי''.