הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות עצר את משלוחי הבקר והצאן מרומניה לישראל


בעקבות הפרות וליקויים אחר מילוי דרישות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות לגבי יבוא מקנה לישראל, עד לתיקון הליקויים. במקביל, פועל המשרד להרחבת היקפי היבוא של בשר טרי ולהארכת תוקף חיי המדף שלו, כאלטרנטיבה שעשויה להוביל לצמצום המשלוחים החיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-03-2017



צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

משרד החקלאות הודיע כי הוא עוצר לאלתר את ייבוא משלוחי הבקר מרומניה, זאת לאחר שבשבוע שעבר הגיע לישראל משלוח של צאן ובקר, שנמצא כי אינו עומד בדרישות - הן מבחינת התיעוד שליווה את המשלוח והן לנוכח העובדה כי בניגוד להנחיות נמצאו טלאים בלתי מסורסים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאחר הבדיקה שבוצעה על ידי נציגי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, פנו הרופאים הווטרינרים הממשלתיים אל הרשויות הווטרינריות ברומניה בבקשה לחקור ולהסדיר את הליקויים.

ממשרד החקלאות נמסר, כי ''בעקבות מקרים אלו, ולנוכח החשיבות הרבה שמייחס משרד החקלאות הן לבריאות ציבור והן לבריאות בעלי חיים ולרווחתם, הוחלט על עצירת היבוא מרומניה לישראל עד לתיקון הליקויים''.

במקביל, פועל המשרד להגדלת היקפי יבוא הבשר המצונן לישראל, בתקווה שיוביל לצמצום משלוחים חיים של בעלי-חיים. במהלך השנה האחרונה, הוגדלו מכסות היבוא לבשר בקר הפטורות ממכס, ל-7,500 טונות. המכסה תוגדל עוד במהלך השנים הקרובות.

כמו כן, המשרד אישר כ-20 מפעלים נוספים במדינות באירופה (בצרפת, ספרד, אירלנד ועוד) המורשים לייצא לישראל בשר מסוג בקר. במקביל, פועל המשרד להארכת תוקף חיי המדף של הבשר המיובא דבר שיאפשר הגדלת יבוא בשר מצונן ממדינות דרום אמריקה. אנו תקווה שמהלכים אלו יובילו להקטנת כמות הבקר המגיע לישראל באוויר ובים.

שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל: "ההסכם עם רומניה על ייבוא מקנה לישראל נקבע בהתאם לכללים המחמירים של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. משלא כובדו התנאים, בוטל ההסכם והייבוא נפסק עד שהרשויות ברומניה יתקנו את הליקויים. הכללים של משרד החקלאות בעניין המשלוחים החיים נקבעו הן בכדי למנוע צער בעלי חיים מיותר, והן בכדי לשמור על בריאות הציבור. לא נאפשר הבאת משלוחים לישראל בצורה שפוגעת בבעלי החיים".

ד"ר שלמה גראזי, רופא וטרינר ראשי במשרד החקלאות: "אנו רואים חשיבות רבה בשמירה על בריאות הציבור, בריאות בעלי חיים ורווחת בעלי חיים. כל מקרה שיחרוג מהכללים ועלול לפגוע ביעדים אלה, יטופל בחומרה".