הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשורה לנופשים: החוף האקולוגי באילת יפתח לציבור בקיץ הקרוב


לאחר שהוועדה שהוקמה בעקבות אירוע דליפת הנפט מצינור קצא''א בערבה גילתה כי החברה משתמשת רק בשני שליש משטח החוף שברשותה - נעשה מאמץ לפתוח את החוף המרהיב עם שוניות האלמוגים הייחודיות שבו לכלל הציבור. שר האוצר שסייר היום בחוף האקולוגי: אחד החופים היפים בישראל עובר היום לרשות הציבור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-03-2017



החוף האקולוגי באילת, צילום: אמיר שטרן

אחד החופים היפים בישראל יעבור בקרוב לרשות הציבור: שר האוצר משה כחלון הגיע היום (ג') לסיור ברצועת החוף של קצא"א, אשר מועברת בימים אלו לרשות עיריית אילת ומיועדת להיפתח לציבור כבר בקיץ הקרוב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בביקורו בחוף קיבל השר סקירה מקיפה על ההיסטוריה של החוף ופעילות קצא"א בו, מפי יו"ר קצא"א ארז חלפון ומ"מ מנכ"ל החברה איציק לוי, וכן שמע על תכניות הפיתוח של החוף מפי ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי.

במשך 50 שנה היה החוף של חברת קו צינור אילת-אשקלון (קצא"א) באילת סגור, בשל החיסיון שאותו קיבל מתוקף צו ממשלתי משנת 1968 על רקע השותפות שהייתה אז בין ישראל לבין איראן. בעקבות אירוע דליפת הנפט מצינור קצא''א בערבה לפני כשלוש שנים, גילתה הוועדה שהוקמה לחקירת המקרה, כי החברה משתמשת רק בשני שליש משטח החוף שברשותה. מאז נעשה מאמץ לפתוח את החוף המרהיב עם שוניות האלמוגים הייחודיות שבו לכלל הציבור.


מימין: יו"ר קצא"א ארז חלפון, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, שר האוצר משה כחלון, צילום: מאיר אוחיון

במהלך הביקור הציג ראש העיר את התוכנית המיועדת לחוף, לפיה יוקצו כ-300 מטרים לטובת מתרחצים ו-200 מטרים נוספים יוגדרו כחוף אקולוגי, אשר ישמש לטובת צלילה ופעילות חינוכית. יו"ר קצא"א, חלפון, הדגיש את מחויבות קצא"א לפעול למען הקהילה באילת, ואף עדכן כי תכניות הפיתוח של החוף כבר הוגשו לוועדת התכנון המקומית וצפויות לקבל אישור בקרוב.


החוף האקולוגי באילת, צילום: אמיר שטרן


החוף האקולוגי באילת, צילום: אמיר שטרן


החוף האקולוגי באילת, צילום: אמיר שטרן

שר האוצר משה כחלון: "חוף קצא"א הוא אחד החופים היפים בישראל. לאחר עשרות שנים של ויכוחים הגענו להסכמות שיחזירו אותו לתושבי אילת והנופשים בעיר. חופי הים שייכים לציבור והם צריכים להיות ברשות הציבור. הנחיתי את גורמי המקצוע במשרדי לאתר חופים נוספים שמוחזקים על ידי גורמים ממשלתיים ומונעים גישה של הציבור. המטרה שלנו היא להחזיר כמה שיותר רצועות חוף לרשות הציבור. הגיע הזמן שהממשלה תתאים את עצמה לאזרחים ולא להיפך."


שר האוצר משה כחלון בסיור היום בחוף האקולוגי באילת, צילום: מאיר אוחיון

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי: "כחלק ממדיניות ברורה ומתוך הכרה בחופי אילת כמשאב לאומי לקחנו על עצמנו להכשיר עוד ועוד חופים לטובת הציבור. הנחישות, העבודה הקשה והעשייה באהבה ניצחה. אין נרגש ממני להעניק לציבור האילתי, רצועת חוף נוספת. אני מודה לשר כחלון על הנחישות וההובלה, ומודה ליו"ר קצא"א ארז חלפון על הנכונות למצוא פתרון למצוקה של תושבי אילת."

יו"ר קצא"א ארז חלפון: "לאורך השנים היו מחלוקות לגבי השימוש בחוף, כאשר מצד אחד קיים צורך אסטרטגי וביטחוני ברור ומאידך קיים מחסור אמיתי בחופי רחצה הפתוחים לציבור. אני שמח כי בהובלת שר האוצר הצלחנו להגיע לפתרון שיאפשר לתושבים ליהנות מרצועת החוף ומשמורת האלמוגים שבה. קצא"א תמשיך במחויבותה לפעול למען הקהילה באילת ולסייע במגוון רחב של תחומים בעיר."