הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אמנים למען הטבע: שומרים על ים המלח


23 ציירים בינלאומיים, מוזיקאים בעלי שם וילדים ישראלים, ירדנים ופלסטינאים, יקיימו החל מהשבוע הבא 11 ימים של פעילות אמנותית ייחודית ויוצאת דופן בים המלח, בנגב, בערבה ובאילת - למען שמירה על ים המלח. האירועים הם ביוזמה של החברה להגנת הטבע, ובשיתוף המועצה האזורית תמר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-03-2017



ים המלח. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

פעילות אומנותית ייחודית ויוצאת דופן תתקיים בשבוע הבא בים המלח, בנגב, בערבה ובאילת - למען שמירה על ים המלח, ביוזמת החברה להגנת הטבע, ובשיתוף המועצה האזורית תמר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לפני חמש שנים, יזם מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, מיזם פורץ דרך בשיתוף פעולה עם "אמנים למען הטבע" (Artists for Nature) מהולנד, ומטרתו הייתה לשמור על העגורים וציפורי עמק החולה. המיזם התקיים בהובלת זאב לבינגר, ואנשי החברה להגנת הטבע, דן אלון ועמיר בלבן.

במסגרת תוכנית הייחודית, הגיעו לישראל 30 ציירי טבע מובילים בתחומם מרחבי העולם,  והתארחו במשך כעשרה ימים בעמק החולה, שם ציירו את נופיו המקסימים של העמק ואת עולם החי העשיר, על 390 מיני הציפורים שבו. כל הציורים נתרמו למטרה אחת - לקדם את שימור העגורים והציפורים ובתי גידולם בעמק החולה.

מהציורים הופק אלבום שנכתב בשפה העברית, האנגלית והערבית וכן סדרת גלויות ופוסטרים ותערוכה נודדת, שהוצגה בישראל וברחבי העולם. בנוסף, התקיימו סיורים למפגש עם הציירים בשטח וקונצרט רב משתתפים עם פול וינטר, בכפר בלום.

בעקבות ההצלחה הגדולה, החליטו קרן הדוכיפת ומרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, בשיתוף עם ארגון אמנים למען הטבע והמועצה האזורית תמר, לקיים סדנת ציור נוספת במסגרת המיזם, והפעם מטרתה להציל את ים המלח, תוך שיתוף פעולה עם הירדנים והפלסטינאים.


ים המלח. צילום: דב גרינבלט - החברה להגנת הטבע

בסדנה הקרובה, יגיעו 23 ציירים מרחבי העולם, כדי לצייר את נופי ים המלח, גם מהצד הירדני שלו, במשך 11 ימים רצופים, בין יום חמישי 16.3.17 עד יום שני 27.3.17, וכן את נופי הרי אילת.

אל הציירים יתלוו תלמידים ישראלים, ירדנים ופלסטינאים, שישמעו מהם בשטח על פעילותם. התלמידים הפלסטינאים יגיעו מיריחו ואליהם יתלוו תלמידים ישראלים מהמועצה האזורית תמר, תלמידים מבי"ס גוונים בראש העין ומהעיר הבדואית חורה. בצד הירדני יצטרפו לציירים, לחוף ים המלח, כ-100 תלמידים ירדנים.

מלבד הציורים של נופי ים המלח, מדבר יהודה והרי מואב, יציירו המשתתפים את עולם החי העשיר הסובב את ים המלח ואת נדידת החסידות והדורסים, שתתרחש במלוא עוצמתה בזמן הסדנה.

כמו כן, יכינו הציירים ציור משותף, בגודל 3 על 1.5 מטרים, כשכל ציור יוסיף לנוף ים המלח ציפור או יונק של אחד המינים האופייניים לאזור ים המלח, משני צידיו.

האירועים יפתחו בקונצרט חגיגי בימק"א בירושלים, של פול וינטר (בעל 7 פרסי גראמי) ו - 4 נגנים, בעלי שם עולמי: נגן הצ'לו דוד האווי (ארה"ב), נגן האבוב פול מקנדלס (ארה"ב), נגן הקלידים ערן בסבוג (תורכיה) ונגן כלי ההקשה זוהר פרסקו (ישראל).

לאחר שהייה בים המלח, ימשיכו הציירים לנחל צין, מצפה רמון ומכתש רמון, לצייר את נופיו המופלאים של הנגב וידרימו לאילת. באילת הם יצטרפו לפסטיבל הצפרות במלון אגמים ולתחרות הצפרות הבינלאומית אלופי הנדידה, של החברה להגנת הטבע וארגון הצפרות הגדול בעולם, בירדלייף.

הציירים יצפו ויתעדו את נדידת הדורסים הגדולה, יבלו בפארק הצפרות באילת, יחד עם ציירים ממועצה אזורית אילות והעיר אילת. יתקיים ערב נוסף עם נגינת פול וינטר והרצאות של הציירים במכון למחקר ים המלח במצדה. באילת יכינו הציירים ציור משותף שני גדול, שיתלה באופן קבוע בפארק הצפרות. עם סיום הסמינר יופקו אלבום, גלויות, כרזות ותערוכה ניידת. כל הסמינר יתועד בצילומים ווידאו ב - HD, ובזמן הסדנה ישודרו באופן רציף קטעים באתר הצפרות ובפייסבוק.

להורדת החוברת עם כל הפרטים לחצו כאן