הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה: קנט נכנסת לתחום ביטוח גידול צאן


בחברת קנט אומרים כי מדובר התכנית ביטוח נוספת שפותחה לאחר לימוד מעמיק של צרכי המגדלים ונועדה לתת מענה ביטוחי מקיף לדרישות בענפי החקלאות השונים. הצטרפות לתכנית מותנית בחיסון העדר ובטיפול רפואי ותרופתי מלא במקרה של תחלואה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-03-2017



צילום: אסף בלחסן

קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, נכנסת לראשונה לתחום ביטוח גידולי הצאן. החברה, המציינת השנה 50 שנות פעילות, משיקה תכנית ביטוח המאפשרת למגדלי עדר הצאן לרכוש ביטוח לפינוי ולכילוי של פגרי צאן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בקנט אומרים כי מדובר התכנית ביטוח נוספת שפותחה לאחר לימוד מעמיק של צרכי המגדלים ונועדה לתת מענה ביטוחי מקיף לדרישות בענפי החקלאות השונים.

תוכנית הביטוח החדשה גובשה בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד לאיכות הסביבה וקנט, ומטרתה לאפשר פינוי מסודר במקרה של תמותה בעדר. התוכנית פותחה מתוך הכרה בחשיבות השמירה על איכות הסביבה, שמירה על בריאות העדר, מניעת מפגע תברואתי ושמירה על בריאות הציבור. הביטוח מיועד לעדר הצאן (כבשים, עזים המגודלים לחלב ולבשר) ויתבצע ישירות בקנט.

על פי התכנית, במקרה של מוות של צאן בדיר, חברת א.ע. ביואקולוגיה בעין המפרץ עמה התקשרה קנט, תאסוף את הפגרים ותפנה אותם למתקן הכילוי שבבעלותה. זאת במימון קנט וללא תשלום מצד המגדל. בכך מתכוונים כל הגורמים להסדיר את הנושא ולהקל על המגדלים וכן למנוע פינוי לא מוסדר של פגרים הגורם לא אחת להפצת מחלות.

התכנית מיועדת לכל סוגי גידולי הצאן ובכלל זה כל עדר העזים, הכבשים, התיישים והאיילים לחלב ולבשר, מיום לידתם. תשלום דמי הביטוח הינו רק עבור האימהות, כאשר על פי נתוני קנט מדובר בכ-600,000 אימהות צאן. עוד עולה מהנתונים כי היקף התמותה בצאן, מסיבות שונות, עומד על כ-7-8% מהעדר.

בקנט מציינים כי על מנת להצטרף לביטוח החדשני, על הצאן המבוטח להיות מחוסן בכל החיסונים הנדרשים, לקבל טיפול רפואי ותרופתי מלא במקרה של תחלואה על פי החוק ועל פי הוראות הרופא הווטרינרי המטפל והשירותים הווטרינריים.