הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אזהרה: נמצאה כמות חריגה של עופרת במכונות קפה נוספות


משרדי הכלכלה והבריאות מפרסמים הודעה לבעלי ולמפעילי מכונות קפה מסחריות/מוסדיות וכן יבואנים ומפיצים של מכונות קפה מדגמים LB 4105 מתוצרת WEGA ודגם Classic Mira מתוצרת UNIC יש לבדוק את המכונות מדגמים אלו במעבדות שנקבעו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-03-2017



צילום: Julius Schorzman - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 2.0, ויקיפדיה

משרדי הכלכלה והבריאות הודיעו היום (ד') על דגמים נוספים של מכונות קפה בהם נמצאה עופרת בריכוז חריג בבדיקות מדגמיות שבוצעו. המכונות הן מכונות הקפה המוסדיות מדגמים LB 4105 מתוצרת WEGA ו-Classic Mira מתוצרת UNIC

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, וראש המערך הארצי לבריאות הסביבה במשרד הבריאות עמיר יצחקי, מודיעים כי לאחר שהסתיימו בדיקות מדגמיות של הדגמים האמורים ולנוכח תוצאות הבדיקות, על החלטתם להורות על בדיקת כלל המכונות מדגמים אלו באמצעות מעבדות שנקבעו ע"י משרדי הבריאות והכלכלה.

ההחלטה על בדיקות כלל המכונות מדגמים אלו, התקבלה לאחר קבלת ממצאי בדיקות של מכונות מהדגמים כאמור, בהן נמצאה חריגה מהוראות התקן לעניין נדידת חומרים למי השתייה.

המשרדים מדגישים כי על פי הנחיות משרד הבריאות, לא מדובר בסכנה מיידית, יחד עם זאת, במהלך תקופת ביצוע הבדיקות ומטעמי זהירות מונעת, משרד הבריאות ממליץ להפחית בשתיית קפה ממכונות מסחריות / מוסדיות מהדגמים שבכותרת, זאת במידת האפשר ועד לקבלת תוצאות הבדיקה הפרטנית לגבי כל מכונה. המלצה זו תקפה במיוחד לגבי נשים בהריון.

משרדי הכלכלה והבריאות ממשיכים בימים אלו בבדיקות לגילוי מספר יסודות כימיים במים המופקים ממכונות קפה מסחריות/מוסדיות מדגמים נוספים וככל שימצאו חריגות, יופצו הנחיות נוספות.

לצורך ביצוע הבדיקות כאמור על בעלי ומפעילי המכונות לפנות לספק המכונה או ישירות לאחת מהמעבדות בקישור כאן

הבדיקות תתבצענה על פי פרוטוקול בדיקות שנקבע על ידי משרדי הבריאות והכלכלה, לפי תוצאות הבדיקה של כל מכונה, יוחלט באם ניתן להמשיך ולהפעיל את המכונה או נדרש להשביתה עד לתיקונה / איתור וסילוק מקור הזיהום במים המופקים ממנה.

על פי ההערכות המשרדים, מכונות מדגמים אלו נמצאות כיום בשוק, ולפיכך, כאמור, הורו המשרדים על בדיקת כל המכונות מדגמים אלו הנמצאות בשוק.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מדגיש כי החל משנת 2005 נכללו במסגרת התקן הרשמי החל על מכונות קפה, הוראות בעניין נדידת מתכות וחומרים אחרים למים המופקים מהמכונות. כל היצרנים והיבואנים והמוכרים של מכונות הקפה - חייבים לפי הדין לעמוד בהוראות התקן הרשמי.

לגבי מכונות המיובאות לארץ - בשלב היבוא, חייב היבואן, בין היתר, להצהיר בפני עורך דין כי המכונות עומדות בהוראות התקן הרשמי החל עליהן ובכלל זה הוראות העוסקות בעניין נדידת יסודות כימיים למים המופקים מהן.

על בסיס תצהיר זה, ובדיקות נוספות בהתאם להוראות אחרות בתקן, ניתן האישור לשווק את המכונות.

נוכח ממצאי הבדיקות, מקדם הממונה על התקינה החמרה במשטר הבדיקות.