הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות: צפוי מחסור קל בעופות טריים לקראת פסח


לאור האפשרות למחסור קל בעופות טריים, משרד החקלאות קורא לציבור לקנות עופות טריים מבעוד מועד. המחסור נובע בגלל מחלת גידים אשר גורמת לפסילת כשרות העוף. במקביל תוגברה אספקת העופות הקפואים במידה ניכרת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-02-2017



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חשש ממחסור קל בעופות טריים לקראת ליל הסדר: משרד החקלאות קורא לציבור לקנות עופות טריים מבעוד מועד, ולא להמתין ליממות האחרונות שלפני החג, זאת לאור האפשרות למחסור קל בעופות טריים לפני ליל הסדר. במקביל תוגברה אספקת העופות הקפואים במידה ניכרת, כך שלא יחסרו עופות לקראת החג.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המחסור נובע ממחלת "צומת גידים" בעופות אשר גורמת לפסילת כשרות העוף. יצוין כי מחלה זו אינה פוגעת בבריאות הציבור. על פי בדיקות המשרד בענף, שאינן מסתמכות רק על המלצות מועצת הלול, ישנן כיום מספר לא מבוטל של להקות פטם אשר נפסלות לשחיטה כשרה בשל היותן נגועות במחלה.

על פי שיטת העבודה של מרבית המשחטות, לקראת שחיטה, כאשר מתגלה להקה של עופות נגועה ב- 50%, הלהקה כולה נפסלת לשחיטה כשרה. שכיחות הנגיעות עולה ככל שמשקל וגיל העוף גדל. לאחרונה אנו עדים לכמויות הולכות וגדלות של להקות אשר לקראת שחיטתם מתגלה מחלת "צומת הגידים", ובכך כמויות גדולות של עופות אינם מובאות לשחיטה כשרה כאמור.

בימי שגרה, מחלת "צומת הגידים" אינה משפיעה על היצע מוצרי העוף ברשתות השיווק של העוף הכשר בישראל, כיוון שהמשחטות יודעות לווסת את הכמויות הנדרשות לצריכה בציבור. לקראת חג הפסח בו הביקוש לעוף טרי עולה, עלול להיווצר מחסור בעוף טרי.

במכתב שנשלח היום לבעלי המשחטות קורא משרד החקלאות למשחטות לגלות אחריות ולעשות ככל הניתן על מנת להביא לידי צמצום החשש ממחסור בעוף טרי בחג הפסח, בכך שהמשחטות יקדימו את השחיטה של העופות במספר ימים, כך שתיעשה כאשר העוף במשקל נמוך יותר, ובכך יצומצם הסיכוי להימצאות "צומת הגידים".

משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחרי זמינות המוצרים לקראת חג הפסח.