הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת הזרעים אוריג'ין הקימה מפעל חדש בקיבוץ גבעת ברנר


החברה אשר שילשה את הכנסותיה בחמש השנים האחרונות נמנית כיום על אחת משלוש החברות המובילות בעולם. שוק זרעי הדלועיים הבינלאומי בו היא מתמחה, מוערך בכמיליארד דולר ומהווה כ-20 אחוזים משוק זרעי הירקות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-02-2017



צילום: יח''צ - באדיבות חברת אוריג'ין זרעים

זרעים של צמיחה: חברת 'אוריג'ין זרעים' שבבעלות ד"ר אייל ורדי וקרן ההשקעות פורטיסימו פתחה לאחרונה מפעל חדש ומתקדם בגבעת ברנר, בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המפעל, בגודל של כ-750 מ"ר, מרכז את יחידות התפעול השונות שעד כה פעלו במספר מוקדים נפרדים. חוות המחקר של החברה נמצאת בבני דרום ומתקני ייצור נוספים מצויים בצ'ילה וארה"ב. בחברה מעריכים כי כתוצאה מהקמת המפעל, יגדל כושר היצור של החברה פי ארבעה וכי הקיבולת המקסימלית שלו תגיע ל-70 טון בשנה.

אוריג'ין החלה לפעול ב-2004 כחברת סטארט אפ קטנה לפיתוח זני פירות וירקות חדשים ונחשבת כיום לחברה מובילה וחדשנית בשוק הזרעים העולמי המשווקת זרעים וזנים איכותיים בלמעלה מ-25 מדינות ברחבי העולם, בדגש על יבשת אמריקה, אירופה ומדינות המזרח התיכון.

החברה אשר שילשה את הכנסותיה בחמש השנים האחרונות נמנית כיום על אחת משלוש החברות המובילות בעולם בתחום זרעי הדלועיים הכולל אבטיחים, מלונים, קישואים, דלעות, מלפפונים וכנות. 80 אחוזים ממכירותיה מבוססות על יצוא ושאר 20 האחוזים מיועדים לשוק המקומי. על הזנים המוכרים ביותר של אוריג'ין ניתן למנות את אבטיח מקסימה, אבטיח טלקה, אבטיח סוואנה, אבטיח הרי אדום, מלון גלורי, מלון ג'סטין, דלעת ערמונים ומלפפון לילה.


מייסד ומנכ''ל החברה אייל ורדי, צילום: יח''צ - באדיבות חברת אוריג'ין זרעים

"פתיחת המפעל החדש הינה שלב נוסף בתוכניתה של החברה להפוך לחברת זרעים כחול-לבן אשר תהיה בין מובילות שוק הזרעים העולמי", מציין ד"ר אייל ורדי, מנכ"ל החברה ומייסדה.  "בארה"ב יש ביקוש אדיר לאבטיחים והמלונים של אוריג'ין ואנחנו רואים התעוררות בביקושים גם מצד מדינות אירופה ודרום אמריקה. לא רבים יודעים זאת אבל הארץ בה צורכים הכי הרבה אבטיחים בעולם היא סין ועוד לא התחלנו לעבוד שם כך שלמרות שאוריג'ין מוכרת היום בהיקפים גדולים מאוד בחו"ל, עדיין מדובר לפי דעתי רק על קצה הקרחון. אנחנו מתכננים להיות הרבה מעבר לדלועיים, אנחנו רוצים להיות חברת זרעים ענקית המוכרת בכל העולם בכל תחום הירקות."

אסטרטגיית החברה מתמקדת בטיפוח זני מכלוא חדשים בעלי תכונות גנטיות משופרות של איכות, טעם, ארומה וערכים תזונתיים גבוהים. שוק זרעי הדלועים הבינלאומי מוערך בכמיליארד דולר ומהווה כ-20 אחוזים משוק זרעי הירקות. עדות לצמיחתה המואצת של החברה התקבלה באוקטובר 2015 כאשר קרן ההשקעות הפרטית פורטיסימו קפיטל החליטה להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברה ולצורך כך רכשה 50 אחוזים מאוריג'ין תמורת 40 מיליון שקל.

באוריג'ין מועסקים כ-50 עובדים ומחזור המכירות שלה הוא עשרות מיליוני שקלים בשנה. עם הקמת המפעל החדש והגדלת היקפי הייצור צפויים גיוסי כח אדם נוספים. על לקוחותיה הבולטים ניתן למנות בישראל את משתלות חישתיל ושורשים, המספקות את שתילי זני החברה לחקלאים ברחבי הארץ ובחו"ל את ספקי הפירות והירקות של ענקית הקמעונאות האמריקאית וול-מארט.