הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נשיא סין התרשם מטכנולוגיות הרפת של החברה הישראלית SCR


בביקור שערך לאחרונה ברפת הגדולה בעולם במחוז הייבה בסין וכוללת טכנולוגיה מתקדמת שפיתחה החברה הישראלית SCR, התרשם הנשיא מהפיתוח לניטור הפרות והחלב המאפשר קבלת מידע מדויק על פעילות הפרה ובריאותה בזמן אמיתי ומסייע לניהול יעיל של הרפת

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-02-2017



נשיא סין מתרשם מהטכנולוגיות הישראליות ברפת הגדולה בעולם, צילום: באדיבות חברת SCR

נציגי חברת SCR הישראלית בסין זכו לאחרונה לביקור יוצא דופן של נשיא סין, שי ג'ינפינג, ברפת הגדולה בעולם הממוקמת במחוז הייבה 300 ק''מ צפונית לבייג'ינג.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ברפת משולבת טכנולוגיה מתקדמת לניטור הפרות והחלב שפיתחה החברה הישראלית, והיא כוללת 9 קרוסלות ענק (מכוני חליבה מסתובבים) ו-13,000 פרות חולבות והיא מיועדת לגדול ל-40,000 פרות.

כל פרה ברפת מצוידת בקולר חכם המאפשר קבלת מידע מדויק על פעילות הפרה ובריאותה בזמן אמיתי. הנתונים משולבים עם מידע רב נוסף המגיע מעמדות החליבה המצוידות בחיישנים נוספים על כמות החלב ואיכותו, ומנותחים באמצעות אלגוריתמים חכמים במערכת מחשוב מרכזית, המאפשרת למנהלי הרפת איתור פרות המחייבות טיפול פרטני וניהול יעיל של הרפת.

נשיא סין המבקר מספר מצומצם של אתרים בעלי חשיבות לאומית לרגל ראש השנה הסיני, הדגיש בביקורו את החשיבות של טכנולוגיה מתקדמת לחקלאות ויצור מזון בטוח.

SCR, המפתחת ומייצרת פתרונות מתקדמים בתחום ניטור הפרות והחלב ומובילה עולמית בתחום זה, פעילה בסין מאז 2009 וכיום פועלת כחלק מקבוצת Allflex שהיא היצרנית הגדולה בעולם של תגי זיהוי ומעקב לבעלי חיים.

מוצרי החברה, נמכרים בסין במיליוני דולרים, ומשולבים במאות רבות של רפתות בסין, חלקן רפתות ענק שבכל אחת אלפי פרות. החברה משתפת פעולה עם חברות החלב המובילות בסין, מקומיות ובין לאומיות כאחת, וביניהן: פונטרה, נסטלה, איילי, פייחה ועוד.

אורי ענבר, סמנכ"ל מוצרים ופיתוח עסקי של SCR, מסר: "צריכת החלב בסין ממשיכה לעלות אם כי בקצב מתון מבעבר. יחד עם זאת יש מגמה חזקה של הגברת הייצור העצמי של חלב בסין והקטנת היבוא וכן מעבר לייצור חלב ברפתות ענק מודרניות על חשבון מאות אלפי רפתות זעירות שגרמו לייצור חלב באיכות ירודה ולאי אמון של הצרכן הסיני בטיב המוצר. מגמות אלו מחייבות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת".

SCR, שנרכשה לפני כשנתיים לפי שווי של כמיליארד שקל, מהווה חלק מקבוצת Allflex ומעסיקה כ- 1,800 עובדים ברחבי העולם. החברה הממוקמת בנתניה היא כיום מרכז פיתוח עולמי של קבוצת Allflex עם למעלה מ-70 מהנדסים, אנשי פיתוח ומומחים לבעלי חיים. בישראל מועסקים ב- SCR כ- 250 עובדים.