הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר תקציב למרכיבי ביטחון ביישובי העורף


בשנת 2017-2018 יקבלו המועצות תקציב התחלתי לביצוע מרכיבי הביטחון ביישובי העורף, זאת לאחר מאבק ודיונים ממושכים שהתקיימו במשך כשנה וחצי בוועדת הפנים של הכנסת. בשנים האחרונות חשופים היישובים לגלי פריצות אדירים ופשיעה חקלאית והתושבים חשים שביטחונם הופקר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-02-2017



חוות אבניר של אבינועם אביטן לאחר הפריצה, צילום: באדיבות מועצה אזורית מרחבים

לאחר מאבק ממושך של כשנה וחצי, שהתנהל בוועדת הפנים של הכנסת, אושר למועצות אזורית ביישובים שאינם מוגדרים קווי עימות, תקציב התחלתי להקמת מרכיבי ביטחון פנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מרכיבי ביטחון הינו תחום פעולה אשר נועד לתת מענה לביטחון האישי של האוכלוסייה האזרחית בעורף בתוך היישובים, באמצעות מרכיבים כגון - מוקד רואה, מצלמות אבטחה, גדרות ביטחון, אמצעי התראה, כלי רכב לרכזי הביטחון המתנדבים, חסימת פרצות בגדרות מערכת ועוד.

במהלך הדיונים שהתקיימו בוועדה בראשות חה"כ דודי אמסלם במשך חודשים ארוכים, ייצגו ראשי המועצות את תחושת חוסר הביטחון ביישובים שלהם, והציגו נתוני פשיעה שכוללים בין השאר פריצות רבות לבתים מידי לילה, פשיעה חקלאית בהיקפים אדירים, איום על חיי התושבים על ידי חדירות לישובים ועוד. את הדיון יזמו ראשי המועצות של שדות נגב ומרחבים, תמיר עידאן ושי חג'ג', לאחר גל פריצות בהיקפים גדולים ביישובי המועצות.

חה"כ דודי אמסלם, אשר הבין כי המצב ביישובים אינו יכול להמשך כך, כינס דיונים בהשתתפות  השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך ובכירים נוספים, על מנת לסייע לראשי המועצות ולגייס משאבים לטובת הנושא.

באחד הדיונים שהתקיימו בוועדה אמר חה''כ חיים ילין: "אין תוכנית, אין כלום. הישובים סובלים מהגדר המזרחית שלא קיימת. נכנסים, ישנים ברהט ומבריחים. יש שטח הפקר דו תכליתי – זה ציר של גנבים, אבל הטרור מבין שאיש לא עוצר את השב"חים והם יכולים לדקור מישהו. אין גדר, לא תעלה. נכנסים, יוצאים. מג"ב לא קיים. השר ארדן אמר לי: מה אתה רוצה? אני מקפיץ את מג"ב לטרור בירושלים, השמיכה קצרה".

השבוע התבשרו המועצות סוף סוף כי מאבקם צלח והן יקבלו בשנת 2017-2018 תקציב התחלתי העומד על 40 מיליון ₪, אשר יחולק בין המועצות בארץ, על פי קריטריונים שוויוניים.

ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג': "ביטחון אישי הוא מעל הכל ומדינת ישראל מחויבת לספק זאת לאזרחיה. משטרת ישראל הגדילה את התקנים של השוטרים באזורנו, זאת לצד קבלת התקציב למרכיבי ביטחון. אני מבקש להודות לחה"כ דודי אמסלם על ההירתמות ועל ההובלה, לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה''.

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן: ''לאחר שנה וחצי של דיוני עומק אודות מרכיבי הביטחון של כלל יישובי שדות נגב, הובא העניין לפתרון, ומרכיבי הביטחון יוקמו בכל היישובים בשדות נגב. אני רוצה לברך את יו"ר וועדת הפנים, חה"כ דודי אמסלם ואת השר לביטחון פנים, חה"כ גלעד ארדן, על הנכונות והרצון האמיתי לסייע ולתמוך בתושבי שדות נגב ולספק להם ביטחון אישי, המגיע להם בזכות ולא בחסד."