הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תערוכה ייחודית של צילומי טבע ונוף ישראליים תוצג באו''ם


הצילומים בתערוכה ביוזמת רשות הטבע והגנים ושגריר ישראל באו''ם דני דנון, מעניקים טעימה ממגוון נדיר ומעורר השראה של נופים טבעיים ומרחבי פרא בישראל – ביניהם חורשים ירוקים, חופי ים מפורצים, חיות הבר ומרחבי המדבר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-02-2017



שתי נקבות של צבי ארץ-ישראלי בעמדת הגנה סמוך לשפך נחל עוג'ה. צילום דורון ניסים - רשות הטבע והגנים

טבע ישראלי באו''ם: תערוכה ייחודית של צילומי טבע ונוף ישראליים, תוצג במהלך החודש במטה האו"ם שבניו יורק. התערוכה הינה ביוזמת רשות הטבע והגנים ובשיתוף עם שגריר ישראל באו"ם דני דנון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כ-30 צילומי טבע אומנותיים וייחודיים ביופיים של צלמים ישראלים בתחום, ביניהם של עובדי רשות הטבע והגנים, נבחרו להציג בתערוכה על ידי מפיקת ואוצרת התערוכה מזי מגנאג'י מוסקוביץ - מנהלת אגף הסברה ברשות הטבע והגנים, ביחד עם אנשי חטיבת המדע ברשות ובליווי מקצועי של דנה וולפייר אוצרת ומנהלת תערוכת הצילומים השנתית "עדות מקומית".


טריסטרמיות על ראש סלע במצוק מעל ים המלח, צילום: איליה שלמייב - באדיבות רשות הטבע והגנים

התמונות שנבחרו מתוך אלפי צילומים, בהתאם לקריטריונים מקצועיים שנקבעו מראש - ביניהם אומנות וטכניקת הצילום והקשר לפעילות רשות הטבע והגנים, משקפים ומייצגים את תחומי עיסוקה של הרשות בצורה ישירה ועקיפה – בעלי חיים בסכנת הכחדה, זכות הטבע למים, השבות בעלי חיים, שמירת נוף, מגוון ביולוגי, זיהום אור, שמירת הים התיכון ועוד.


שועלים מצויים באזור יער בן שמן, צילום: אלכס גייפמן - באדיבות רשות הטבע והגנים

הצילומים מעניקים טעימה ממגוון נדיר ומעורר השראה של נופים טבעיים ומרחבי פרא בישראל – חורשים ירוקים, חופי ים מפורצים, חיות הבר, מרחבי מדבר ועוד. בזכות המאפיינים הגיאוגרפיים והאקלימיים הייחודיים של המדינה, נחשבת ישראל למרחב בעל חשיבות רבה בכל הקשור לשמירה על המגוון הביולוגי – בעלי חיים וצמחים כאחד. בישראל אף מצויים מינים רבים הנמצאים בסכנת הכחדה, הייחודיים רק לה ובתי גידול מופלאים.


שחפים בעין גב עטים על רשתות דייגים ושולפים מהן דגים, צילום: מרים צחי - באדיבות רשות הטבע והגנים

לצד הטבע המרהיב, בישראל מספר אתרים אשר הוכרזו כאתרי מורשת עולמית על ידי אונסק"ו, ומצויים באחריותה של רשות הטבע והגנים כמי שמופקדת על פי החוק לשמירת הטבע והמורשת בישראל, בהם הגנים הלאומיים מצדה, בית גוברין ובית שערים, מערות האדם הקדמון בהר הכרמל, התילים המקראיים, דרך הבשמים, ועוד.


נקבת צבי נגב עם עופר צעיר, בסופת האבק שפקדה את ישראל בספטמבר, צילום: גל ביסמוט

לפתיחת התערוכה במעמד השגריר דנון ומנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין, צפויים להגיע דיפלומטים ממדינות שונות, אורחים מקרב הקהילה היהודית ועמיתים מארגונים אמריקנים.

בהמשך הערב, בסמוך לבניין האו"ם בניו יורק, יתכנס חבר המנהלים של הקרן לשמירת הטבע והמורשת בצפון אמריקה, הפועלת לצד הקרן לשמירת הטבע והמורשת בישראל, ומטרתה לגייס משאבים למען שמירת הטבע וערכי המורשת של ארץ ישראל, תוך תיאום ושיתוף פעולה מלא עם רשות הטבע והגנים .

פתיחת התערוכה ב-15.2.17, 18:00 שעון ניו יורק
פתוח לקהל הרחב (בתאום עם האו"ם).
התערוכה תינעל בתאריך 2.3.17


תן זהוב צעיר - בן למשפחת תנים אורב לדוכיפת, צילום: עירית דחב - באדיבות רשות הטבע והגנים

שגריר ישראל באו''ם דני דנון: "אנחנו גאים להציג באו"ם את יופייה של ארצנו. ישראל לוקחת חלק משמעותי במאמצים העולמיים להגנת הסביבה ושימור הטבע וזו הזדמנות להציג את פניה היפות של ישראל לעולם".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, "רשות הטבע והגנים מפתחת קשרים בינ"ל עם מספר מדינות ומשקיעה בחיזוק היחסים עם קהילות יהודיות בעולם. החיבור למרחב הבינ"ל מחזק את מעמדה של ישראל בעולם וכך היינו הראשונים לארח ב-2015 את הכנס הבינלאומי הראשון של האו"ם בישראל מאז ומעולם – הכנס המדעי של אמנת, CITES המסדירה את הסחר של בעלי חיים בסכנת הכחדה, בו השתתפו כ-200 מדענים מ-52 מדינות. ארוח זה סייע לישראל להיבחר כאחת מ-4 המדינות המייצגות את אירופה בוועדת הדירקטוריון של אמנת CITES ובתוך כך תכהן ב-6 השנים הבאות כחברה קבועה בוועדה. כעת, כחלק משותפותנו במאמץ העולמי לקידום השמירה על הטבע בכללותו, אנו גאים להציג בבניין האו"ם טעימה קטנה מהעולם העשיר של הטבע הישראלי בו התברכנו. זכינו למשאבי טבע נדירים ועלינו להמשיך ולהגן עליהם לדורות הבאים''.

גולדשטיין מוסיף כי "רשות הטבע והגנים הישראלית מופקדת על שימור הטבע, הנוף והמורשת בישראל. אנו מציבים בראש סדרי העדיפויות שלנו את נושא החיבור שבין הטבע לקהילות שסביבו ודואגים לשימור המגוון הביולוגי העשיר בארצנו. תפקידנו להגן על בתי הגידול הטבעיים, על תפקוד המערכות האקולוגיות ועל מגוון הצמחים ובעלי החיים - בשמורות הטבע, בגנים הלאומיים ובשטחים הפתוחים של ישראל. לטבע אין גבולות ואנחנו מאמינים ששיתוף פעולה בין ישראל לשכנותיה בנושאים אלו יכול להביא לבניית גשרים טבעיים של שלום"