הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת נמל אשדוד: הטבות לחברות שישנעו סחורות באוניות ירוקות


נמל אשדוד הינו הנמל היחיד בארץ המשתתף במיזם אקלימי עולמי, המעודד הפחתת זיהום האוויר מהאניות ושמירה על איכות הסביבה בנמלים ובערי הנמל. גם השנה תעניק חברת נמל אשדוד תמריצים כספיים ל'אוניות ירוקות', המפחיתות את פליטת המזהמים שלהן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-02-2017



נמל אשדוד, צילום: פבל טולצ'ינסקי

חברת נמל אשדוד תשתתף זו השנה השישית ברציפות במיזם WPCI - מיזם אקלימי של נמלי העולם, המאורגן על ידי ארגון המעגנות והנמלים העולמי IAPH.  נמל אשדוד הינו הנמל היחיד בארץ המשתתף במיזם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מטרת המיזם היא להפחית את זיהום האוויר מהאניות, ובכך לשמור על איכות הסביבה בנמלים ובערי הנמל - זאת על ידי עידוד הגעת אוניות בעלות פליטת מזהמים נמוכה, באמצעות מתן תמריץ כספי.

המיזם כולל חברות ספנות שרשמו את האניות שלהן הפולטות מזהמים בכמות נמוכה מהתקן שקבע ארגון הספנות הבינלאומי IMO. אוניות אלו נבדקות על ידי WPCI, המחשב לכל אוניה אינדקס סביבתי (ESI) לפי פליטת המזהמים והמתקנים שבאוניה, מניקוד 0 עד 100.

גם בשנת 2017 תעניק חברת נמל אשדוד תמריצים כספיים ל"אוניות ירוקות", בהן אוניות מכולה, אוניות גלנוע, אוניות מטען כללי, אוניות צובר ואוניות נוסעים, המפחיתות את פליטת המזהמים שלהן. ההטבה ניתנת לאוניות ירוקות להן מיזם WPCI קבע אינדקס סביבתי (ESI) של 31 נקודות ומעלה.

בחברת נמל אשדוד צופים כי המיזם ימשיך להגדיל את מספר האוניות הירוקות הפוקדות את ישראל, ובכך ישפר את איכות הסביבה שלנו.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל: "השמירה על איכות הסביבה והפחתת זיהום האוויר והים הם מעקרונות היסוד של הנמל, ולכן ההשתתפות במיזם זה חשובה מאוד ומהווה צעד אחד מתוך שורה של צעדים שעושה החברה בתחום זה. בימים אלו אנחנו מעדכנים את לקוחות הנמל ומאיצים בהם לקחת חלק במיזם וליהנות מההטבות הכספיות בסכום של עד 5,000 ₪ לכל פקידה של אוניה תפעולית. הסכום נקבע על פי גודל האוניה וציון אינדקס סביבתי שנקבע עבורה. אני מקווה כי נמלים אחרים ילכו בעקבותינו ויצטרפו אף הם למיזם".

פרטים נוספים -  www.ashdodport.co.il  ובאתר המיזם https://esi.wpci.nl