הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ט''ו בשבט: רשות נחל הקישון שתלה עצי שקד בפארק הקישון


בפארק נחל הקישון המתוכנן להתרחב בעתיד לשטח של כ-950 דונם, מתוכננים אזורים מונגשים לציבור, כמו מרפסות תצפית, מצפורי מסתור לציפורים, אזורי טבע עירוני כמו בריכות חורף ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-02-2017



שתילת עצים בפארק הקישון בחיפה, צילום: אולגה ודוב - רשות נחל הקישון

רשות נחל הקישון נטעה השבוע עצי שקדייה בפארק הקישון בחיפה, לציון ט"ו בשבט. בפארק המתוכנן להתרחב בעתיד לשטח של כ- 950 דונם, מתוכננים אזורים מונגשים לציבור - מרפסות תצפית, מצפורי מסתור לציפורים ואזורי טבע עירוני כמו בריכות חורף ופשטי הצפה ההכרחיים להמשך ביסוס המינים המקומיים. 

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השבוע מציינים בישראל את יום אמנת רמסר הבינלאומית לשמירה על בתי גידול לחים.  יום זה מציין את התאריך של חתימת "אמנת בתי הגידול הלחים", הידועה כאמנת ראמסאר בפברואר 1971 בעיר האיראנית ראמסאר, שלחופי הים הכספי. מדי שנה, סוכנויות ממשלתיות, ארגונים לא-ממשלתיים ואזרחים בכל רמות החברה מארגנים פעילויות שמטרתן להעלות את המודעות הציבורית לערכם של בתי הגידול הלחים, כגון הרצאות, סמינרים, טיולים, תחרויות אומנות לילדים ימי ניקיון ועוד.


שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: ''בכוונת הרשות נחל הקישון לשמור על הטבע הנדיר במורד הנחל, דוגמת האפנדיקס, השריד האחרון לנוף מלחת הקישון ההיסטורית. על פי תכנית הפארק, ישוקם בגדת הנחל הדרומית צומח המלחה, כולל השבת בית הגידול של הנרקיס המצוי שמרבדיו עיטרו את המקום בעבר והשנה זכינו לצפות בפריחתו המחודשת".