הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה: יבוא מלפפונים להחמצה ללא מכס


יבוא מלפפונים להחמצה כפוף כיום למכס בשיעור של 12%. במשרד הכלכלה אומרים כי מהלך זה נועד לסייע לתעשייה המקומית בגישה פטורה ממכס לחומר גלם מיובא, לצד ציפייה מהיצרנים, כי תמיכה זו תבוא לידי ביטוי בהפחתת המחיר לצרכנים. צריכת המלפפונים החמוצים בישראל מוערכת ביותר מ-20,000 טון לשנה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-02-2017



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

משרד הכלכלה והתעשייה, ינפיק לראשונה רישיונות ליבוא מלפפונים להחמצה בפטור ממכס. ועדת המכסות של המשרד תפרסם בימים הקרובים את הזוכים ברישיונות בהיקף כולל של 4,000 טון לשנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יבוא מלפפונים להחמצה כפוף כיום למכס בשיעור של 12%. במשרד הכלכלה אומרים כי מהלך זה נועד לסייע לתעשייה המקומית בגישה פטורה ממכס לחומר גלם מיובא, לצד ציפייה מהיצרנים, כי תמיכה זו תבוא לידי ביטוי בהפחתת המחיר לצרכנים.

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה ציין כי היבוא בפטור, צפוי לסייע לחקלאים הישראלים, זאת מכיוון שחומר הגלם המשמש את התעשייה המקומית, מגיע ברובו מן השטחים. מאחר ובשנים האחרונות אספקת חומרי הגלם אינה סדירה ואיכותה משתנה, נפגעה יכולת ואיכות הייצור של המפעלים בארץ. היבוא במכס גבוה – 12%, הקשה על בחירה בחלופות לאספקה. עתה, ציין לנג, תוכל התעשייה המקומית לבחור בין מגוון ערוצי אספקה".

לדברי יאיר שירן, מנהל מינהל תעשיות ויו"ר ועדת מכסות, צריכת המלפפונים החמוצים בישראל מוערכת ביותר מ-20,000 טון לשנה. מרבית החברות הפועלות בשוק המלפפונים החמוצים בארץ (בית השיטה, כד בני דרום, קבוצת יבנה, פרי חן ומוטולה), כבר הגישו בקשות למכסה וכולן צפויות לקבל הקצאות פטורות ממכס, בימים הקרובים. שירן הוסיף כי ועדת מכסות תעקוב אחר שיעור ניצול המכסות ובמקרה הצורך תפנה למשרד החקלאות ורשות המסים על מנת לבחון הגדלה של המכסה.

בהתאם להנחיית שר הכלכלה והתעשייה הנכנס, אלי כהן, פועל משרד הכלכלה לאתר מוצרים נוספים, בדגש על ענף המזון, בהם נדרשים חומרי גלם שאינם מיוצרים בישראל, או שהינם בכמות נמוכה מהנדרש לייצור, ולבחון לגביהם אפשרות להפחתת מכסים או יצירת מכסות פטורות ממכס.