הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מסתמן: רשות המים תקפיא את הורדת מחירי המים לחקלאות


רשות המים הודיעה כי בכוונתה להקפיא את מחירי המים לחקלאות ולא להוזיל אותם לפי שעה - עד להשלמת המודל המלא בחודשים הקרובים. מטה המאבק החקלאים: ''הודעה זו היא בניגוד לאמירות מפורשות של ראשי הרשות לפני אישור תיקון 27 לחוק המים, שטענו כי לא ניתן להפריד את הדיון בתעריפי המים לחקלאות מכלל הדיונים בנושא חוק המים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-01-2017



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

רשות המים הודיעה כי בכוונתה להקפיא את מחירי המים לחקלאות ולא להוזיל אותם לפי שעה - עד להשלמת המודל המלא של תעריפי המים השפירים והמליחים לחקלאות בחודשים הקרובים. כך נמסר היום (ג') ממטה מאבק החקלאים בנושא המים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''הודעה זו היא בניגוד לאמירות מפורשות של ראשי הרשות לפני אישור תיקון 27 לחוק המים, שטענו כי לא ניתן להפריד את הדיון בתעריפי המים לחקלאות מהדיון על חוק המים'' אומרים במטה המאבק.

במהלך הדיונים הרבים שהתקיימו בנושא תיקון 27 לחוק המים, ביקשו החקלאים לפצל את נושא המים לחקלאות מתיקון החוק ולדון בנפרד על התעריפים לחקלאות. בתגובה טענו נציגי האוצר ורשות המים כי לא ניתן בשום אופן לבצע פיצול כזה וכי יש להחיל את תיקון החוק על כלל מחירי המים ובכלל זה המים לצריכה הביתית והמים לחקלאות.

בהודעה שפרסמה רשות המים נכתב: "בכפוף לאישור תיקון החוק במליאת הכנסת סבור הצוות המקצועי שלא יהיה נכון לבצע תנודות תעריפיות עד להשלמת המודל המלא בחודשים הקרובים ולכן יש להעמיד את תעריפי המים השפירים והמליחים לחקלאות המסופים מאת מקורות על מחירם נכון ליום 31.12.16".

יועד לודר, ראש מטה מאבק החקלאים על המים : "לאורך כל הדרך נאמר לנו מפורשות כי פיצול כזה אינו בר ביצוע וישנה דחיפות רבה להעביר את נוסח החוק כפי שהוא ואילו כעת מודיעה רשות המים על הקפאת מחירי המים לחקלאות ולמעשה יוצרת בעצמה את הפיצול בין המים לצריכה ביתית והמים לחקלאות. יתרה מכך, בעוד שבנוסח החוק נאמר מפורשות כי מועד תחילת החוק הינו 30 באפריל 2017, הרי שבמכתבה של רשות המים לא מוגדר כל תאריך שלאחריו יוזלו מחירי המים לחקלאות והיא מציינת כי ההוזלה תיכנס לתקפה רק לאחר "השלמת המודל המלא".

מתן רז, מנהל תחום מים בהתאחדות חקלאי ישראל: "בכל הדיונים שקיימנו עמם, נציגי רשות המים התחייבו כי תעריף המים השפירים המסופקים ע"י חברת מקורות יעמוד על 1.98 ₪/מ"ק בשנת 2017 ללא כל תלות בהשלמת מודל כלשהו. באם לא קיים כעת מודל כזה, לא ברור לנו על בסיס מה טענה רשות המים כי ניתן להגיע למחיר הזה".

ראש מטה מאבק החקלאים יועד לודר מוסיף: "מהפרסום שהוציאה רשות המים נראה כי קיים קושי במודל כולו. אנו מודאגים מן האפשרות שטענותינו בדבר אי יציבותו והיתכנותו של המודל הכלכלי העומד מאחורי תיקון החוק מתחילות להתממש".

במכתב ששלחו היום ליו"ר ועדת הפנים, חה"כ דוד אמסלם, בקשו ראשי מטה המאבק על המים לחקלאות את התערבותו המיידית בעניין.