הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש: פלפל עמיד לנמטודות עפצים


הזן החדש מבית 'הזרע' יוצג בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים בתחילת החודש הבא במו''פ ערבה תיכונה וצפונית. פיתוח זן הפלפל העמיד לנמטודות עפצים, יאפשר שימוש מופחת בחומרי הדברה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-01-2017



צילום: נילי שניר - באדיבות חברת הזרע

חברת 'הזרע' מציגה: פיתוח חדש של  זן פלפל עמיד לנמטודות עפצים, שיאפשר שימוש מופחת בחומרי הדברה. בחברת 'הזרע' מציינים כי מדובר בזן משובח המתאים גם לחקלאות האורגנית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הזן החדש (83823) הינו פלפל בלוקי אדום, רגולרי מאוד ובגדלים של Large ומעט יותר. היתרון המשמעותי שלו, הוא עמידותו בפני פגיעתן של נמטודות העפצים - תולעים נימיות שוכנות קרקע הפוגעות בשורשי הצמח ובכך נפגעת קשה קליטת המים וחומרי ההזנה של הצמח מתמיסת הקרקע.

אם עד היום החקלאים השתמשו אך ורק בחומרי חיטוי קרקע לפני הגידול ובחומרי הדברה נוספים תוך כדי הגידול, הרי שעמידותו של זן הפלפל, מאפשרת להם כעת להתמודד באופן יעיל יותר כנגד נמטודות העפצים.

לעיתים, גם לאחר יישום של חומרי הדברה, הנמטודות חוזרות לפעילות בעיקר בטמפרטורות קרקע גבוהות וגורמות להפחתת יבול ניכרת. הזן החדש מהווה כלי הגנה משמעותי נוסף ויתרום תרומה מכרעת להתמודדות עם המזיק.

זן הפלפל החדש יוצג לראשונה בתערוכה החקלאית במו"פ ערבה תיכונה וצפונית בין התאריכים 1-2 בפברואר 2017.  עוד תציג 'הזרע' בתערוכה בחצבה את ה'צלף' - פיתוח המותאם לתנאי האקלים הייחודיים בארץ ולצרכים של המגדלים. היתרון של 'צלף' הינו האפשרות לקבל יבול איכותי גבוה ופרי בגודל מתון בסוף עונת הגידול לעומת זנים אחרים עם פרי גדול מדי ופחות איכותי בסוף עונת ייצוא הפלפל מהערבה.

איציק עזרא מנהל שוק ישראל בחברת 'הזרע' אומר: ''חיפשנו פתרון שייטיב עם המגדלים ויאפשר להם ליהנות מיבול רב ואיכותי. פלפל 'צלף' מותאם לגידול גם במים מליחים, הפלפלים שומרים על גודלם לכל אורך הגידול, שהינו בעל חשיבות לשוק היצוא".

חידושים אלו ועוד ניתן יהיה לראות במהלך התערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ (מחקר ופיתוח) של ערבה תיכונה וצפונית בתחנת יאיר בחצבה בתאריך 1-2 בפברואר 2017.