הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביקוש גובר לאבוקדו הישראלי באירופה: נחתם הסכם שת''פ בגליל


בעקבות הסכם לשיתוף פעולה בין 'אבוקדו גל' ו'גליל אקספורט', צפוי גידול האבוקדו השנה לחוות עליה דרמתית של 60 אחוזים - מה שיהפוך את שתי החברות לשחקניות חשובות בשוק האירופאי ואת פעילותן לאינטנסיבית ובעלת השפעה רבה על השווקים השונים ברחבי אירופה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-01-2017



מפעל 'אבוקדו גל' של החברה לפיתוח הגליל, צילום: אמיר בכר

הסכם חדש שנחתם לאחרונה בין 'אבוקדו גל' של החברה לפיתוח הגליל וחברת 'גליל אקספורט' המובילה בשיווק אבוקדו ירוק לאירופה,  צפוי להגדיל משמעותית את יבול האבוקדו בגליל ולחזק את פעילות הייצוא לשווקים בחו''ל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

האבוקדו שנקטף במטעי הגליל העליון , נחשב לאיכותי במיוחד והביקוש לפרי זה ברחבי אירופה הינו גדול מאוד. בחברת 'אבוקדו' גל מייצאים כ- 70 אחוזים מכלל הגידולים - אבוקדו, הדרים, מנגו, ליצ'י וכדומה, לשווקים ברחבי אירופה ואילו 30 אחוזים מיועדים לשוק המקומי בארץ.

גידול האבוקדו בשנה שעברה הסתכם בכ- 15,000 טון והשנה הוא צפוי לחוות עליה דרמתית של 60 אחוזים. על פי הערכות בחברת אבוקדו גל, השנה יקטפו כ- 24,000 טון של אבוקדו. גידול משמעותי זה הופך את 'אבוקדו גל' והשותפה 'גליל אקספורט' לשחקניות חשובות בשוק האירופאי ואת פעילותן לאינטנסיבית ובעלת השפעה רבה על השווקים השונים ברחבי אירופה.


חותמים על ההסכם החדש, צילום: באדיבות חברת 'אבוקדו גל'

אמיר בכר, מנכ"ל 'אבוקדו גל' של החברה לפיתוח הגליל: "הסיבה הראשונה לחיבור עם 'גליל אקספורט' היא העובדה שמדובר בחברה מובילה בשיווק אבוקדו ירוק לאירופה. יש ל'גליל אקספורט' מוניטין מצוין ומדובר בחברה בעלת מבנה אחזקות ו-DNA דומה לשלנו, נשלטת על ידי ארגון קיבוצי - מילואות יחד עם הדרי גליל. אנחנו בטוחים, כי המהלך יתרום לשיתוף הפעולה ולרווחיות האזורית".

בחברת 'אבוקדו גל' ובחברה לפיתוח הגליל מעריכים כי מהמצב החדש ירוויחו כל הצדדים - 'אבוקדו גל' מהשפעה ומעורבות משמעותית בשיווק לחו"ל והחקלאים מגדלי האבוקדו יזכו לתמורה מרבית מהשוק בחו"ל.