הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר לקריאה ראשונה: רשתות השיווק יציבו משקל לשימוש הצרכנים


וועדת הכלכלה אישרה כי ההצעה תחול על כל הקמעונאים הגדולים בעלי 3 סניפים ומעלה אשר מחזור המכירות שלהם מעל 247 מיליון ₪ בשנה. ח''כ יעקב אשר: ''הצעה סופר-צרכנית שתאפשר לקונים לדעת את המשקל של הפריטים במחלקה. כשאנחנו כבר בקופה אף אחד לא יחזור למדף להחזיר פריטים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-01-2017



צילום: אורן אדלשטיין

ייתכן כי בקרוב נראה בסופרים מכשירי שקילה במחלקות בהן נמכרים מצרכים לפי משקל. וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג') לקריאה ראשונה הצעה המבקשת לחייב רשתות שיווק להציב במחלקות השונות משקלים לשימוש הצרכנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי ההצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן שיזמו חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב - קמעונאים גדולים (סופרמרקטים) יחויבו להציב מכשירי שקילה לשימוש הצרכן במקום בו נמכרים מוצרים לפי משקל - כמו למשל במחלקות הפירות והירקות.

ח"כ יעקב אשר הסביר כי מדובר בהצעת חוק סופר-צרכנית, שתאפשר לקונים לדעת מול המדף את המשקל של הפריטים. "בדרך כלל אנחנו נשלחים לקניות וההוראות שקיבלנו מהמפקדה הן להביא קילו תפוחי עץ, והסתבר שהבאנו הרבה יותר. כשאנחנו כבר בקופה אף אחד לא יחזור למדף להחזיר פריטים" אמר אשר.

היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה וינשטוק טירי, אמרה כי הממשלה תומכת בהצעת החוק בתנאי שהיא תחול רק על חנויות ששטחן מעל 2,500 מ"ר. נציגת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה נעמי היימן רייש, אמרה כי הכוונה היא שהמשקל לא יכביד על הצפיפות במעברים.

מנהל תחום רשתות המזון באיגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, טען כי ההצעה מיותרת, מאחר שצרכן סביר יודע מה המשקל של הפריטים שהוא קונה. הוא הוסיף כי בכל מקרה המשקל צריך להיות רק בחנויות ששטחן מעל גודל מסוים. לדבריו, מדובר בהשקעה ראשונית של 2,000 שקל לסניף ועוד עלויות תחזוקה שוטפות.

היו"ר כבל דחה בתוקף את כל הטענות ואמר כי הרוב המכריע של סניפי רשתות השיווק קטן מ-2,500 מ"ר. "כיוון שאני גם עורך קניות וגם מבשל אני יודע כמה פעמים הצרכן מגיע למשקל בקופה ומגלה שהיו לו עיניים גדולות והוא קנה יותר מדי, ואף אחד לא עוצר תור שלם בשביל להחזיר 4 עגבניות".

הוועדה אישרה כי ההצעה תחול על כל הקמעונאים הגדולים שלהם 3 סניפים ומעלה ומחזור המכירות שלהם מעל 247 מיליון שקל בשנה, והיו"ר כבל הודיע כי הנושא ייבחן שוב בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ושר הפנים, אריה מכלוף דרעי: ״אזור הצפון יקבל בשנים הקרובות עזרה במיליארדי שקלים מהממשלה בכל התחומים כדי שהאזור היפה ביותר בארץ יתחזק וישגשג. השקעות הממשלה יהיו בתחומי התשתיות, הרפואה, החינוך, התיירות והעברת בסיסים גדולים של צהל צפונה, כפי שעשינו בדרום הארץ. אני משוכנע שההשקעות הגדולות יהפכו את הצפון לחזק ופורח הרבה יותר״.

יו"ר קק"ל דני עטר: "כראש מועצה אזורית גלבוע לשעבר, וכתושב הצפון בעצמו, אני יודע כמה הפערים בחברה הישראלית משמעותיים וכמה חיזוקה של הפריפריה היא משימה לא פשוטה וחשובה. קק"ל תציין השנה 115 שנים לקיומה, לאורך השנים מתאימה קק"ל את פעילותה לאתגרים המרכזיים של העם היהודי ומדינת ישראל, עתידה של מדינת ישראל נמצא בתוכנית זו. רק יחד, בשיתוף פעולה ובמאמץ משותף של משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, וקק"ל – נצליח לגרום לזה לקרות! זו חובתנו – בואו נשלב ידיים ונצעיד את המדינה המדהימה שלנו יחד קדימה."