הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מיקו אפ: מעודד צמיחה ביולוגי


התכשיר החדש של חברת ביו-בי המבוסס על פטריית המיקוריזה שנמצאת באופן טבעי בשטחי החקלאות, תורם להגדלת היבולים במקרים מסוימים ב-30%. התכשיר מגדיל את בית השורשים של הצמח, מסייע בקליטה יעילה של מים וחומרי הזנה מהאדמה ומשפר את תפקוד הצמח בהתמודדות מול עקות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-12-2016



גידול של 15% ביבול תירס לתעשיה, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מיקו אפ, תכשיר חדש המבוסס על פטריה טבעית, משפר את תפקוד הצמח בהתמודדות מול עקות ותורם להגדלה של יבולי גידולים חקלאיים. הוא מיועד למגוון גדול של גידולי שדה בבתי גידול, בשטחים פתוחים, בפרדסים ובמטעים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תכשיר ה'מיקו אפ' שפותח בחברת ביו-בי מקיבוץ שדה אליהו, מבוסס על פטריית המיקוריזה, פטרייה סימביוטית אשר מתחברת אל שורשי הצמח וניזונה מתוצרי הפוטוסינתזה של הצמח. במקביל, המיקוריזה מגדילה את בית השורשים של הצמח ומסייעת לו לקלוט מים ודשנים מהקרקע. תוצאת הסימביוזה בין המיקוריזה לבין הצמח מחזקת את הצמח ועוזרת לו להתמודד עם עקות מסוגים שונים, כמו למשל חום, יובש ומזיקים.

פטרית המיקוריזה נמצאת באופן טבעי בשטחי החקלאות, אולם פעולות חיטוי קרקע כימיות או סולאריות מצמצמות את נוכחותה בשטח. מניסיונות שערכו אנשי ביו-בי, התברר שהעשרת הקרקע בפטרייה הביאה במקרים מסוימים אף להגדלה של כ-30% בממוצע ביבול הבזיליקום, 16% ביבול חסה, כ-10% בעגבניות לתעשייה וכ-15% בתירס לתעשייה.




מיקואפ - השוואת גידולים, צילום: באדיבות ביו-בי שדה אליהו

השימוש בתכשיר אף סייע למגדלי פטרוזיליה בקיצור משך התקופות בין הקצירים השונים והפחית באופן מובהק את נוכחות המחלה "שחור פיתם" אצל מגדל פלפל בנגב. משתלות של עצי פרי שעשו שימוש בתכשיר הפטרייה הצליחו להקדים את מועד אספקת השתילים הצעירים לחקלאים הודות לתהליך התפתחות מואץ.

גם גינות פרטיות וציבוריות סובלות לעיתים מהתדלדלות הפטריה בשל השפעות סביבתיות וניתן לשפר את חוזק הצמחים בדרך טבעית באמצעות החזרתה לגינה.