הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כתם שמן התגלה בנחל הקישון: מקורו כרגע לא ברור


באזור המפגע בנחל הקישון מתבצעים בשעה זו סיורים שנועדו לזהות את מקור המפגע. כרגע נמצאות במקום 3 ביוביות ושאיבת השמן מהנחל החלה. לאחר סיום האירוע, תעבור החקירה לטיפול המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-12-2016



כתם השמן שהתגלה בנחל הקישון, צילום: ניר לוינסקי - המשרד להגנת הסביבה

עדכון - 31 בדצמבר 2017

מרשות נחל הקישון נמסר כי לאחר פעולות השאיבה שבוצעו אתמול מרבית השמן נשאב מהאזור. הבוקר, 30.12.16, נפרש ציוד ספיגה על מנת לספוג את שאריות הכתם שנותרו בתעלה. לדברי שרון נסים, מנכ"לית רשות נחל הקישון: "בזכות פעולות המנע שבוצעו במקום האירוע ובזמן, השמן לא הגיע לנחל הקישון וכתוצאה מכך נמנע נזק חמור שיכול היה להיגרם למערכת האקולוגית המתקיימת בנחל. בימים הקרובים נמשיך לבצע מעקב אחר המצב בתעלה ובנחל".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פרסום ראשון - 29 בדצמבר 2017

כונני המשרד להגנת הסביבה ממחוז חיפה ומהיחידה הארצית להגנת הסביבה הימית נמצאים באזור נחל הקישון, לאחר שהתגלה בנחל כתם של שמן. כך נמסר היום אחר הצהריים (ה') מהמשרד להגנת הסביבה.

רשות ניקוז נחל הקישון, שאנשיה הגיעו למקום, הזמינה ביוביות לשאיבת השמן. כמו כן, נעשתה פריסת חוסמים וסופגים באזור תעלת קייזר אילין על-ידי רשות נחל הקישון והיחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה. כרגע נמצאות באזור האירוע 3 ביוביות ושאיבת השמן מהנחל החלה.


שאיבת כתם השמן מנחל הקישון, צילום: ניר לוינסקי - המשרד להגנת הסביבה

באזור המפגע מתבצעים ברגעים אלו סיורים בכדי לזהות את מקורו. לאחר סיום האירוע החקירה תעבור לטיפול המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה.

לדברי נורית שטורך, סגנית מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, ישנו חשד כי מדובר בזיהום שהגיע מכיוון מערכות הניקוז של אזור התעשייה של נשר. לשם כך נלקחו דגימות והן ינותחו בהמשך.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי המשרד ימשיך לעקוב אחר הפעולות לשאיבת כתם השמן ולחקור אחר מקורו.