הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאי הגליל והגולן מרוצים: הגשם מיטיב איתנו


מזג האוויר הגשום בחודש דצמבר שינה את התמונה מקצה לקצה עבור החקלאים בצפון. יחד עם הגשמים הצפויים לרדת עד סוף השבוע, כמות המשקעים בגליל ובגולן תחצה את הרף של 300 מ''מ. ''כל מה שקשור לשר האוצר ולשר החקלאות רק פוגע בנו, אז למזלנו הגשם לא תלוי בהם'' אומר חקלאי מהצפון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-12-2016



צילום: רשות הכינרת

מזג האוויר הגשום שאפיין את אזור הצפון בחודש האחרון, שינה את התמונה מבחינת החקלאים מקצה לקצה. בחברה לפיתוח הגליל מדווחים על שינוי משמעותי שמטיב עם החקלאים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"החורף נפתח בחודשיים יבשים מאוד שהדאיגו אותנו מאוד, אבל בחודש האחרון ירדו משקעים רבים ששיפרו את התמונה באופן משמעותי" אומר זמיר כרמי, חקלאי גידולי שדה בגליל העליון ודירקטור בג"ג של החברה לפיתוח הגליל. "הגשם מצוין לחקלאות, לפחות דבר אחד טוב קורה לנו החקלאים. כל מה שקשור לשר האוצר ולשר החקלאות רק פוגע בנו , אז למזלנו הגשם לא תלוי בהם".

עוד לפני מערכת הגשמים של השבוע הנוכחי, החקלאים דיווחו על כמויות משקעים גדולות מהממוצע בחורף - עד כה  120%. על פי ההערכות, יחד עם הגשמים הצפויים לרדת עד סוף השבוע, כמויות המשקעים בגליל ובגולן תחצה את הרף של 300 מ"מ - כמות גדולה משמעותית מהממוצע לחודש זה, המהווה כ-50 אחוזים מהממוצע העונתי.

גם ברשות הכינרת מדווחים על זרימות גבוהות במיוחד בנחלי הגליל. גיא קולר, מפקח מטעם רשות הכינרת מציין, כי הספיקה בדן גבוהה במיוחד ובשבוע שעבר חצתה את 6 מ"ק לשנייה. בעונה זו של השנה מדובר בספיקה גבוהה מאוד. "הזרימות בנחלים בגליל ובגולן, המשמעותיות והחזקות ביותר לפחות משנת 2012,. על פי התחזיות מצפה לנו שבוע סוער, כך שהיד עוד נטויה. אם המשקעים יימשכו בדומה לשבועות האחרונים, הזרימה תתעצם וגם מפלס הכינרת ימשיך לעלות'' אומר קולר.

עמוס לוין, סמנכ"ל החקלאות בחברה לפיתוח הגליל: "הגשמים ברוכים מאוד וכל חקלאי הגליל מברכים על כך, אבל אנחנו צריכים להמתין לסוף החורף. אנו מייחלים לעונה גשומה מעבר לממוצע, לא רק מבחינת כמות המשקעים, אלא גם בשפיעה בנחלים אחרי 3 שנים עם שפיעות נמוכות".