הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יסוד המעלה: גן הבנים הופך לפארק תיירותי


הושלם הפרויקט לשיקום המעיינות והחייאת קו החוף ההיסטורי של אגם החולה, הנמצא בפאתי המושבה יסוד המעלה, לעבר השטחים החקלאיים, והפיכתו לאתר ייחודי ומוקד תיירותי. עלות הפרויקט 1.2 מיליון שקלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-12-2016



גן הבנים המחודש במושבה יסוד המעלה, צילום: רשות הכינרת

לאחר כשלושה חודשי עבודה, הושלם פרויקט שדרוג גן הבנים במושבה יסוד המעלה בתקציב של 1.2 מיליון שקלים. הפרויקט כולל בין היתר עבודות לשיקום המעיינות הטבעיים במקום, החייאת קו החוף ההיסטורי של אגם החולה וטיפוח הצמחייה הטבעית לצד נביעות המים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מדובר בשטח המשתרע על כ-24 דונם, בו תוכנן מופע נופי של גופי מים ונחל אל שטח ציבורי - באמצעות גשרונים שנבנו מעל הנחל, פינות ישיבה, מדשאות ושבילי הליכה המובילים עד למבנה המזח הישן, בו נקשרו סירות הדייג על גדת אגם החולה של פעם.

כמו כן נחפר ערוץ נחל חדש ומפותל הזורם לערוץ הנחל ההיסטורי, נשתלה צמחייה טבעית במקום, נטעו עצים, בוצע שיקום אקולוגי לתוואי השטח, שוקמו בתי גידול, הוקם מיני אמפיתיאטרון מול האגם והוכנה תשתית לשביל רכיבה על אופניים ומתחם 'מיני פיץ'. תשתיות אלו יאפשרו בעתיד לבצע את שלב ב' של הפרויקט. בנוסף, במימון משרד הביטחון שוקם, קיר יד לבנים לרבות החלפת שלטי הזיכרון וריצוף השטח מחדש.  באתר שבחלקו ממוקם אתר הזיכרון לנופלים במלחמות ישראל, בני המושבה, הממוקם בפאתי המושבה - בדרך לשטחים החקלאיים, הושלמו העבודות להפיכתו לאתר ייחודי ומוקד תיירותי.


גן הבנים המחודש במושבה יסוד המעלה, צילום: רשות הכינרת

גיא קולר שפיקח על העבודות מטעם רשות הכינרת ציין: "יסוד המעלה התברכה בנביעות מים מתוקים שנדחקו לתעלות. מעיינות יסוד המעלה נובעים לאורך קו השבר, במקביל לקו החוף של אגם החולה ההיסטורי. אחת הנביעות נמצאת בגן הבנים ואילו אחת נוספת בקרבת המזח ההיסטורי. במסגרת הפרויקט דאגנו לשיקום הסביבתי לרבות בתי גידול, כחלק מהשמירה על ערכי הטבע שיונגשו לרווחת הציבור".

הפרויקט הוא בשיתוף רשות הכינרת, הטוטו והקרן לשמירה על שטחים פתוחים ובוצע בפועל על ידי צוותי אגף רשות הניקוז ברשות הכינרת.