הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השריפה בבתי הזיקוק בחיפה: עדכונים מהמשרד להגנת הסביבה


המשרד להגנת הסביבה מינה צוות חקירה מיוחד בראשות מפקד המשטרה הירוקה, לבדיקת אירוע השריפה במפעל בז''ן במפרץ חיפה. הצוות המיוחד כולל גורמי מקצוע של המשרד ויועצים חיצוניים שנשכרו לטובת העניין

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-12-2016



התחדשות השריפה בחיפה. צילום: אילן מלסטר - המשרד להגנת הסביבה

עדכון 26.12.2016 - 16:00

צוות חקירה מיוחד בראשות מפקד המשטרה הירוקה הוקם לחקירת אירועי השריפה בבז"ן
המשרד להגנת הסביבה מינה צוות חקירה מיוחד (צח"מ) בראשות מפקד המשטרה הירוקה, לבדיקת אירוע השריפה אתמול במפעל בז"ן. הצוות המיוחד כולל גורמי מקצוע של המשרד ויועצים חיצוניים שנשכרו לטובת העניין. הצוות כבר החל הבוקר בחקירת נסיבות האירוע ולאור חשיבות הנושא, יעבוד בלוחות זמנים מהירים במיוחד. המלצות ראשוניות של הצוות יגובשו בימים הקרובים, עד סוף השבוע הקרוב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עדכון 25.12.2016 - 18:20

הנחיות לציבור: המשרד להגנת הסביבה מודיע כי ריכוזי זיהום האוויר הנמדדים בשעה זו בחיפה, אף באזור בז"ן, נמוכים, ועל כן המשרד מסיר את ההתרעה להימנע משהיה שלא לצורך בחוץ.
עם זאת, מאחר והסיכון מהתלקחות מחודשת במכל עדיין קיים, המשרד ממליץ לציבור להיות קשוב לעדכונים של המשטרה, כב"ה והמשרד.

עדכון 25.12.2016 - 14:40

בעקבות השריפה המתחוללת בבז"ן - בתי הזיקוק במפרץ חיפה: במדידות שערכו כונני המשרד להגנת הסביבה בשעות האחרונות, נמצאו ריכוזים נמוכים מאוד של חלקיקים בתחנות הניטור ובניידות בשטח. כך נמסר מהמשרד להגנת הסביבה.

''המדידות הללו מצביעות כי הזיהום מהשריפה אינו מסכן את האוכלוסייה – וזאת בעקבות התנאים המטאורולוגיים השוררים באזור והגשם''.

מאחר שהשריפה עדיין מתחוללת, המשרד ממליץ לאוכלוסייה הרגישה באזורים קריית חיים, קריית ים, קריית מוצקין, קריית ביאליק וקריית אתא להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ, לשם הזהירות.

המשרד ימשיך לנטר ולעדכן את האוכלוסייה לאורך כל האירוע.

​המשרד ממשיך לקיים התייעצות והערכות סיכונים משותפות עם כב"ה בחפ"ק, ומעביר הנחיות לחוות הגז לפנות מכליות גפ"מ שניתן לפנות משטחי המפעלים באזור, וכן לקרר מכלים במקומות שניתן.

סגן השר ח"כ ירון מזוז; מנכ"ל המשרד ישראל דנציגר; והצוות הבכיר של המשרד נמצאים בשטח וכן בחפ"ק משותף בחיפה, ובמקביל ממשיך לפעול חדר מצב שנפתח בהנחיית השר, ח"כ זאב אלקין.

התחדשות השריפה בחיפה, 25.12.2016 - 13:45

עדכון 25.12.2016 - 12:30

בכירי וכונני המשרד להגנת הסביבה עדיין נמצאים בשטח, וכן בחדר המצב. מנכ"ל המשרד ישראל דנציגר, הורה לצוותים המקצועיים לבצע תחקיר, על מנת לבדוק את נסיבות הדליקה.

עם פרוץ השריפה, לאחר התייעצות והערכות סיכונים משותפות עם כב"ה, המשרד להגנת הסביבה העביר הנחיות לחוות הגז לפנות מכליות גפ"מ שניתן לפנות משטחי המפעלים באזור, וכן לקרר מכלים במקומות שניתן. ​

המשרד להגנת הסביבה הפעיל את כל אמצעי הניטור שברשותו, על מנת לוודא שרמות זיהום האוויר המגיעות לאוכלוסייה לא מסכנות אותה. במקביל, ניידות ניטור אוויר של מחוזות חיפה והצפון הגיעו לאזור הסמוך לבז"ן, וביצעו מדידות שהצביעו על כך שריכוזי הזיהום לא עלו בצורה משמעותית - זאת, בעיקר הודות לתנאים המטאורולוגיים והגשמים באזור.

ההתראה של המשרד, בשיתוף עם משרד הבריאות, שלא לשהות בחוץ שלא לצורך באזור הצ'ק פוסט עדיין תקפה.

בהנחיית השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, סוכם כי יפתח חדר מצב במשרד, ובמקביל מנכ"ל המשרד, ישראל דנציגר, והצוות הבכיר יצא לחפ"ק (חדר פיקוד) משותף עם כב"ה (כיבוי והצלה) ומשטרת חיפה.

המשרד להגנת הסביבה מבצע מדידות של זיהום האוויר מחלקיקים בעקבות השריפה, בודק את נסיבות הדליקה והשפעתה על הסביבה, תוך בדיקת ההשפעה על מפעלים באזור ומעביר הנחיות למפעלים ולתושבי האזור. כונני המשרד נמצאים בשטח ונותנים הנחיות.

עדכון 25.12.2016 - 11:00

​​​בהנחיית השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, סוכם כי יפתח חדר מצב במשרד, ובמקביל מנכ"ל המשרד ישראל דנציגר והצוות הבכיר יצא לחפ"ק (חדר פיקוד) משותף עם כב"ה (כיבוי והצלה) ומשטרת חיפה.

המשרד להגנת הסביבה מבצע מדידות של זיהום האוויר מחלקיקים בעקבות השריפה, בודק את נסיבות הדליקה והשפעתה על הסביבה, תוך בדיקת ההשפעה על מפעלים באזור ומעביר הנחיות למפעלים ולתושבי האזור. כונני המשרד נמצאים בשטח ונותנים הנחיות.

המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף משרד הבריאות, ממליץ לציבור הרחב הנמצא באזור הצ'ק פוסט להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ.