הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עמק יזרעאל: מקדמים את החקלאות והמחקר החקלאי


טקס הענקת מלגות לסטודנטים לתארים מתקדמים הוענק בשבוע שעבר לשלושה סטודנטים על מחקריהם בתחום החקלאות. ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: ''הצעירים שקיבלו את המלגות הם דור ההמשך של הידע החשוב שנצבר פה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-12-2016



מימין: דר' זלמן הנקין, הסטודנטית דנה סיסו, אייל בצר ואיציק חולבסקי, צילום: באדיבות מ''א עמק יזרעאל

יום לאחר ההפגת החקלאים הגדולה בירושלים, התקיים במרכז המחקר נווה יער בעמק יזרעאל, טקס הענקת מלגות לסטודנטים לתארים מתקדמים בחקלאות. הטקס נערך במסגרת יום עיון לחקלאי העמק בנושא שימוש במי קולחין. 

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שלושת הסטודנטים - ניצן בירגר מכפר קיש, דנה סיסו וסמדר טנר מכפר ברוך, קיבלו את המלגות מידי ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי, דר' זלמן הנקין מנהל חוות נווה יער, משה בן שחר-טושקו מנכ"ל מרכז חקלאי העמק ואיתם בירגר רכז המשק המשפחתי במרכז חקלאי העמק.

דנה סיסו מכפר ברוך חוקרת בעבודת המאסטר שלה את מנגנון העמידות של צמח החמנית למזיק העלקת, ניצן בירגר מכפר קיש חוקר פיתוח ממשק הדברה ידידותי לסביבה בעשביית מטעים וסמדר טנר מכפר ברוך, חוקרת סחיפת קרקע על ידי מים ורוח בקרקעות טבעיות ועודפי קרקע.

את יום העיון פתח משה בן שחר, ממרכז חקלאי העמק שהתייחס למאבק החקלאים: "אנו עורכים את היום הזה בעיצומו של מאבק  נחוש מאוד על ייקור מחיר המים ומאבק נגד הלאמת מפעלים חקלאים שהוקמו בהון של חקלאים".

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר: "ההפגנה אתמול הייתה חשובה ועם רוח טובה, אבל זה לא מספיק, יש פה חקלאות של 120 שנה, שרדנו את הטורקים, שרדנו את הבריטים ודווקא ממשלה ציונית, לכאורה, מכשילה את החקלאות. זה לא מרשע או רוע זה מאדישות ואי חשיבה אסטרטגית אמיתית. כל מדינה נורמלית מבינה שמזון טרי ושטחים פתוחים הם הבסיס. אם לא תהיה ראיה כוללת, גם מבחינה כלכלית זו תהיה טעות חמורה. החיבור בין חקלאי העמק, חוות נווה יער ומרכז חקלאי העמק הוא חשוב, מתבקש וצריך להעמיק אותו עוד יותר. הצעירים שמקבלים היום מלגות הם דור ההמשך של הידע החשוב הזה שנצבר פה."

ד"ר זלמן הנקין, מנהל חוות המחקר של נווה יער: "מהות העבודה שלנו היא שיפור החקלאות וסיוע לחקלאים להתפרנס טוב יותר".

איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "מרכז חקלאי העמק בולט מאוד בעשייה ובשיתופי הפעולה, נמשיך להאבק בגזירות על החקלאים והחקלאות ואף נחריף את המאבק במידת הצורך".

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל דיווח על פגישתו לאחר ההפגנה עם מנהיגים נוספים מהאזור, ועם יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין שנרתם למאבק וביקש לסייע בתחום המים ובלימוד מעמיק של הנושא כדי לקבל החלטות נכונות בתחום.

במהלך יום העיון הרצה המלגאי ניצן בירגר מכפר קיש על נושא המחקר שלו – פיתוח שיטות הדברה ידידותיות לסביבה במטעים, לאחר מכן התקיימו הרצאות נוספות בנושא שימוש במי קולחין למטרות השקייה ע"י פרופ' בני חפץ מהפקולטה לחקלאות מזון וסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים  והרצאתה של פרופ' יעל מישאל מהפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית בירושלים בנושא  הרחקת מזהמים ממי קולחין.