הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הופסקו לאלתר משלוחי הבקר בטיסות לישראל


בעקבות תמותת עגלים במשלוח אווירי מהונגריה לישראל, הופסקו המשלוחים בהטסה עד לסיום חקירת המקרה. במקביל, משרד החקלאות ממשיך לפעול להרחבת היקפי היבוא של בשר מצונן ממדינות אירופה כאלטרנטיבה שעשויה להוביל לצמצום המשלוחים החיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-12-2016



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בעקבות תמותת עגלים שאירעה במהלך טיסה מהונגריה לישראל, הורה משרד החקלאות להפסיק את משלוחי בעלי-חיים בהטסה עד לסיום חקירת המקרה. במקביל, פועל  המשרד להגדלת היקפי היבוא של הבשר המצונן לישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במהלך הטיסה שיצאה מהונגריה לישראל ביום רביעי לפנות בוקר ועליה כ-1,200 עגלים, הובחנה תמותה חריגה של בעלי חיים על סיפון המטוס. אי לכך, משיקולים של צער בעלי-חיים, הוחלט במשרד החקלאות לעצור לאלתר את המשלוחים האוויריים לישראל עד לסיום החקירה על ידי השירותים הווטרינריים ויחידת הפיצו"ח (הפיקוח על החי והצומח) במשרד החקלאות ובמקביל, לחזור ולשנן את הנהלים ליבואנים.

ממשרד החקלאות נמסר, כי לאור החשיבות הרבה שהמשרד מייחס לצמצום הפגיעה ברווחתם של בעלי החיים, פועל המשרד להגדלת היקפי היבוא של הבשר המצונן לישראל - מה שבהכרח יוביל לצמצום המשלוחים של עגלים חיים. על כן, במהלך השנה האחרונה, הוגדלה כמות מכסות היבוא לבשר בקר הפטורות ממכס, העומדת כיום על כ-7,500 טונות. המכסה תורחב עוד במהלך השנים הקרובות.

כמו כן, המשרד אישר כ-20 מפעלים נוספים במדינות יעד באירופה (בצרפת, ספרד, אירלנד ועוד) המורשים לייצא לישראל בשר מסוג זה. במקביל, פועל המשרד להארכת חיי המדף של הבשר המיובא מארצות דרום אמריקה. מהלכים אלו יובילו להקטנת מספר העגלים החיים המובלים לישראל בהטסה או בהשטה.

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל: "נושא צער בעלי חיים בנפשנו, נהלי משרד החקלאות הם מחמירים ואנשי המקצוע במשרד פועלים כל הזמן בכדי לשמור על רווחת בעלי החיים. במקביל, אני פועל להארכת חיי המדף של בשר מצונן המיובא מחו"ל, כך שנצמצם את הסבל המיותר של בעלי חיים ונדאג לצרכנים בכך שנביא יותר בשר איכותי לארץ, ובמחירים זולים יותר ".

ד"ר שלמה גראזי, רופא וטרינר ראשי במשרד החקלאות: "אנו רואים ביבוא בשר מצונן אלטרנטיבה שעשויה להוביל לצמצום המשלוחים של בעלי חיים, ועל כן פועלים לאפשר זאת מבלי לפגוע בבטיחות המזון לציבור. לצד זאת, המשרד יוסיף לפקח על תנאי היבוא של בעלי חיים וכל מקרה של חשד לגרימת סבל מיותר ייחקר ויטופל בחומרה".