הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרה העברת תוספת של 4 מיליון ₪ לחברת קנט


במסגרת הדיונים לקראת תקציב 2016 נעשו מאמצים ע''י השדולה החקלאית בכנסת וועדת הכספים להסדיר תוספת זו לתקציב של קנט שהייתה אז בשיא המשבר - וכעת מועברים הכספים שהובטחו. ח''כ ברושי: ''לא מדובר בסכום גדול, אך הסכום בהחלט יעזור לאור המצוקה שקנט נקלעה אליה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-12-2016



נזקי הקרה לגידולים חקלאיים -נובמבר 2016, צילום: באדיבות חברת קנט
 
וועדת הכספים של הכנסת אישרה העברת סכום של ארבעה מיליון שקלים לחברת קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, שהושגו לפני אישור התקציב הקודם.  סכום זה יסייע בהקטנת ההשתתפות של החקלאים בביטוח מפני נזקי טבע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, בחודש יוני 2016, הודיעה חברת קנט למשרדי האוצר והחקלאות ולארגוני החקלאים כי היא מקפיאה את הביטוחים נגד נזקי הטבע בחקלאות החל מחודש יולי באותה שנה. ההודעה על החלטת דירקטוריון החברה הגיעה לאחר שהמדינה הודיעה כי התקציב עבור השתתפותה בביטוחים כנגד נזקי הטבע לשנת 2016 אזל והיא לא תעביר את חלקה בביטוחים העתידיים. להערכת החברה אז, דובר על מחסור תקציבי של כ-68 מיליון ₪ מתוכם למעלה מעשרה מיליון ₪ בגין חובות עבר של הממשלה.

במסגרת הדיונים לקראת תקציב 2016 הצליח יו"ר השדולה החקלאית ח"כ איתן ברושי, בסיוע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, להסדיר תוספת של 4 מיליון שקלים לתקציב של קנ"ט שהייתה אז בשיא המשבר.  ח"כ ברושי: ''אני שמח על כך שהועברו הכספים שהובטחו לאחר מאמצים רבים. לא מדובר בסכום גדול, אך הסכום בהחלט יעזור לאור המצוקה שקנ"ט נקלעה אליה."

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התנועות המיישבות, מועצות הייצור החקלאיות וארגוני המגדלים. קנט נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים. החברה הוקמה על מנת להבטיח את קיומה של החקלאות בישראל ואת האספקה הסדירה של התוצרת החקלאית. הביטוח מונע מצבים בהם נזקי טבע נרחבים, מהם לא ניתן להתגונן, עלולים להביא להתמוטטות כלכלית של משקים חקלאיים ולמחסור בתוצרת ובמקביל יאלצו את הממשלה לשלם מאות מיליוני שקלים של תמיכה בחקלאים. לאור שינויי האקלים, בשנים 2014-16 שילמה הקרן לחקלאים פיצויים בלמעלה ממיליארד ₪ פיצויים.

בחברת קנט מציינים, כי ההתקדמות הטכנולוגית בחקלאות הישראלית וההשקעות הרבות של החקלאים בייצור החקלאי מביאים לכך שהסיכון הכלכלי של כל חקלאי גדל משמעותית ומחייב אותם לרכוש הגנות ביטוחיות, על מנת שלא לקרוס במקרה של נזק טבע. בנוסף, לאור התפתחות החקלאות והרצון לספק אספקה טריה במשך כל השנה, החקלאים נוטלים סיכונים גדולים יותר ומגדלים גידולים שונים גם מחוץ לעונה "הטבעית" וגם באזורים נרחבים יותר בארץ. הדבר לא יכול להיעשות בלי הביטוח שמספק להם הגנה.