הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאבק החקלאים מעלה הילוך: יפגינו מחר ברחבי הארץ


אלפי חקלאים ומאות בני נוער צפויים להפגין מחר בגן הוורדים בירושלים, לאחר שיגיעו לשם מכל רחבי הארץ בשיירות איטיות של כלי רכב ומשאיות. ''לא ניתן יד לחיסול החקלאות במדינת ישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-12-2016



הפגנת החקלאים לפני כשבועיים, צילום: אביתר אברהם - באדיבות התאחדות חקלאי ישראל

החקלאים מעלים הילוך במאבקם נגד מדיניות הממשלה: אלפי חקלאים צפויים להגיע מחר (ב') 19.12.16 לירושלים בשיירות איטיות  ולקיים הפגנת ענק בגן הוורדים. אל ההפגנה צפויים להצטרף מאות בני נוער מתנועות הנוער בני המושבים ודרור ישראל ופעילי ציבור.  החקלאים מפגינים החודש בפעם השניה, על רקע מדיניות חד-צדדית שהממשלה נוקטת כלפיהם לטענתם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

התאחדות חקלאי ישראל אשר מובילה את המאבק, גייסה את ראשי המועצות האזוריות אשר צפויות להוציא אוטובוסים להפגנה בירושלים. בחלק מהמועצות אף יופסקו הלימודים בבתי הספר. המאבק הינו במחאה על מדיניות הממשלה בנושאים הבוערים בענף החקלאות, לרבות מחירי המים, העובדים הזרים, ייבוא פרוע של תוצרת חקלאית, פערי תיווך, בנית שוק סיטונאי ועוד

בהתאחדות חקלאי ישראל דורשים מהממשלה לטפל ללא כל דיחוי בכלל הנושאים הבוערים בענף החקחלאות לרבות: הורדת מחירי המים וביטול הלאמת אגודות המים החקלאיות, עצירת הייבוא הפרוע, טיפול בפערי התיווך זאת לצד בניית שוק סיטונאי חדש, טיפול בכל סוגיית העובדים הזרים, תמיכה בייצוא החקלאי, הסדר בענף ההטלה והסדר בקרן הביטוח של החקלאים – קנט.

שיירות איטיות של טנדרים, כלי רכב, משאיות ואוטובוסים יעשו את דרכם לירושלים החל משעה 7 בבוקר:
• שיירת הצפון תצא ב- 7 בבוקר מאגמון החולה (מטולה) ותעבור בצומת קדרים, אלונים, יוקנעם ומעלה על כביש 443 לכיוון ירושלים.
• שיירת הדרום: תצא ב- 7 בבוקר מצומת עין יהב ותעבור בכביש הערבה ומחלף קמה לצומת לטרון שם יצטרפו עוד ועוד כלי רכב ומשם יעלו לירושלים על כביש 1.
• השיירות האיטיות צפויות להיפגש בירושלים בסביבות 11:30 ולבצע הקפות סביב הכנסת וקריית הממשלה.
• בשעה 13:30 צפויה להתקיים עצרת והפגנת ענק בגן הוורדים בירושלים.

בהתאחדות חקלאי ישראל מזהירים מפני שיבושים בתנועה לירושלים בכביש 443 ובכביש 1 ובתוך העיר במהלך היום.

כידוע, ענף החקלאות מצוי מזה מספר שנים במשבר קשה אשר הולך ומחריף, כאשר משקים חקלאיים נמצאים בסכנה קיומית ומוחשית וחקלאים רבים איבדו את חדוות היצירה בשל חוסר רווחיות, בירוקרטיות, מיסים מיותרים המושתים עליהם ובשל שחיקה במעמדם. חלקם אף נאלצים לסגור את מפעל חייהם.

בשנה וחצי האחרונות ניהלה התאחדות חקלאי ישראל מו"מ עם משרד האוצר והחקלאות על תכנית אסטרטגית ל- 15 שנה על כלל נושאי החקלאות. המו"מ הגיע לידי מבוי סתום לאחר שמשרדי החקלאות והאוצר הודיעו כיהם מתנים את כל ההסכם בפתיחת ייבוא ובביטול התכנון בענפי ההטלה והחלב.

"על הממשלה להתעורר מהתרדמת, להתעשת ולטפל לאלתר וללא כל דיחוי בכלל הנושאים החקלאיים העומדים על הפרק למען בטחון אספקת המזון של הציבור הישראלי ולמען חוסנה של ישראל בגבולותיה המיושבים רובם ככולם על ידי חקלאים. אנו לא נרפה עד שממשלת ישראל תציב את החקלאות על סדר יומה הלאומי". אומרים בהתאחדות חקלאי ישראל.