הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שפעת העופות - עדכונים


במהלך הימים האחרונים התגלתה מחלת שפעת העופות בארבעה משקים חקלאיים, שמקורה ככל הנראה בציפורים נודדות חולות. הנזק הכלכלי ללולים נאמד בכ-10 מליון שקלים. במשרד החקלאות מדגישים כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים שנקנו במקומות מסודרים ובושלו כיאות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-12-2016



טיפול בלולים נגועים בשפעת העופות, צילום ארכיון: משרד החקלאות ופיתוח הכפרר

השבוע התגלתה מחלת שפעת העופות בארבעה משקים חקלאיים בישראל. ממשרד החקלאות נמסר כי המשרד מטפל בלולים בהתאם לנוהל שפעת עופות המופעל במחלות מסוג זה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

להערכת המומחים, מקורה של המחלה היא מלשלשת של ציפורים נודדות חולות, לאור ציר נדידת מיליוני הציפורים החולפות מעל ארצנו, והעברתה בין הלולים הסמוכים אחד לשני.

המחלה התגלתה ביישובים עין צורים, רבדים, באר טוביה ושפיר. הנזק הכלכלי ללולים נאמד בכ-10 מיליון ₪.

כדי למנוע את התפשטות המחלה העלולה לפגוע גם בחיי אדם, מבוצע באזורים אלו הסגר שנועד לבודד את הלולים ולמנוע הדבקה. כמו כן, נמסר ממשרד החקלאות, אין מנוס מלהמית את כל העופות בלולים הנגועים. ''הטיפול נעשה תוך שמירה על ההנחיה שיש לפעול לכך שצער בעלי החיים יהיה ברמה המינימלית, וזאת באמצעות קצף - כפי שמקובל במדינות המערב''.

בהזדמנות זו שב וממליץ משרד החקלאות ''לצרוך ביצים אך ורק מרשתות שיווק ומחנויות כשהן ארוזות בקרטון או בניילון מכל צד, ולאכול את הביצים ואת בשר העוף רק לאחר שבושלו היטב. ניתן לצרוך ביצים ועופות כרגיל''.

במשרד מציינים כי אין פגיעה באספקת העוף לחנויות, כיוון שהלולים הנגועים הינם כחלקיק האחוז מכלל אוכלוסיית העופות בישראל.