הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות אישר יבוא של קישואים ומלפפונים מחו''ל


לאור המחסור בשווקים, פתח משרד החקלאות מכסות יבוא פטורות ממכס למלפפונים וקישואים. הסיבה - עיכוב בהבשלת הירקות בשל אירועי הקרה בלילות האחרונים. המחסור צפוי להמשך עוד כשבועיים לפחות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-12-2016



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

עקב אירועי הקרה בלילות האחרונים, אשר פגעו בקישואים הגדלים בשטחים פתוחים, עלה המחיר הסיטוני של הקישואים ל- 7.8 ₪ לק"ג. מההערכות שבוצעו במשרד החקלאות, עולה כי המחסור ימשך לפחות גם בחודש הקרוב, ולכן פתח המשרד מכסות יבוא פטורות ממכס לקישואים, אשר צפויים להיכנס לישראל במהלך השבוע הבא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי המעקב בחודש האחרון, גם המחיר הסיטוני של המלפפונים זינק בתוך שבוע מ- 4 ₪ לק"ג ל- 7.8 ₪ לק"ג. בעונה זו מחיר המלפפונים גבוה מן הממוצע העונתי העומד על כ-5 שקלים לק"ג, אך השנה, בשל הטמפרטורה הנמוכה בלילות אשר מעכבת ומאטה את הבשלת המלפפון, נוצר מחסור במלפפונים בשווקים.

לאור זאת, איפשר משרד החקלאות יבוא פטור ממכס של מלפפונים מירדן ללא הגבלת כמות. מתחילת השבוע נכנסו מירדן כ- 1,000 טון מלפפונים, המהווים כמחצית מצריכת המלפפונים השבועית הממוצעת בישראל העומדת על 2,300 טון. מההערכות שבוצעו במשרד עולה, כי המחסור ימשך גם בשבועיים הבאים, ולכן פתח המשרד מכסות יבוא פטורות ממכס גם מטורקיה, בנוסף לירדן, ללא הגבלת כמות.

במשרד החקלאות מציינים כי בחלק מהחנויות מחירי המלפפונים לצרכן עלו בצורה מתונה, זאת עקב מבצעים נקודתיים שנובעים משיקולים מסחריים.

משרד החקלאות נמסר, כי המשרד פועל להנגשת מידע בדבר מחירי התוצרת החקלאית לציבור. בשלב זה, קיים מידע ברמה הסיטונאית באמצעות אפליקציה, אותה ניתן להוריד דרך חנות האפליקציות תחת השם "פריסייל". מידע בנוגע למחיר התוצרת החקלאית ברמת הצרכן מתפרסם פעם בשבוע לגבי השבוע שחלף באתר המשרד.