הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השר כחלון בסיור בישוב נטף: ''לא נפקיר אף אזרח''


שר האוצר הגיע לישוב נטף בהרי ירושלים שנפגע קשה בשריפה יחד עם מנכ''ל משרדו וראש רשות המסים בין הבתים שנשרפו ביישוב נטף בהרי ירושלים והבטיח לתושבים: ''קיבלנו את כל הסמכויות מהממשלה לתת מענה לכל האזרחים שנפגעו ואנחנו לא נפקיר אף אחד''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-11-2016



שר האוצר משה כחלון ורמה בן-צבי בישוב נטף היום, צילום:  יוסי אלוני

שר האוצר משה כחלון ומנהל רשות המיסים משה אשר סיירו הבוקר בישוב נטף בהרי ירושלים שנפגע קשה בגל השריפות וההצתות האחרון. השניים הגיעו לישוב מלווים באנשי רשות המסים ואנשי קרן מס רכוש אשר כבר פועלים במקום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השר כחלון ביקר במסעדת 'הבית של רמה' שנשרפה כליל בשריפה ונפגש עם בעלת המסעדה רמה בן-צבי. "כפי שאמרנו עם תחילת האירועים, במקומות שיוגדרו כנפגעי איבה המדינה תעניק לאזרחים פיצויים המלאים בהתאם לתקנות שקיימות'' אמר כחלון. ''כל הנהלים קיימים ואנחנו לא צריכים להמציא שום דבר מחדש''.

השר כחלון הוסיף כי משרד האוצר וכל הנוגעים בדבר ערוכים לשעת חירום ובדיוק למצבים מהסוג הזה. ''גם במקרים בהם לא מדובר על רקע לאומני אנחנו נעמוד לצד האזרחים מול חברות הביטוח ולא ניתן להם ליפול בין הכיסאות. קיבלנו את כל הסמכויות מהממשלה לתת מענה לכל האזרחים שנפגעו ואנחנו לא נפקיר אף אחד''.

מנהל רשות המיסים, משה אשר: "כפי שאתם יודעים כבר מאתמול נציגי רשות המסים וקרן מס רכוש נמצאים בשטח בכל חלקי הארץ – באזור חיפה, בזיכרון יעקב, בחלמיש, נטף ובית יאיר. אנחנו בעיצומו של תהליך השמאויות. בזמן הקרוב נודיע על האזורים אשר זכאים לפיצויים ע"פ חוק מס רכוש וקרן פיצויים במקרים אשר בהם מדובר בהצתה על רקע לאומני. ההנחיה לכל הנציגים שלנו בשטח – תנו לאזרחים את השירות הטוב ביותר."

רשות הטבע והגנים: השריפה כילתה למעלה מ-30 אלף דונם

בתוך כך, מרשות הטבע והגנים נמסר כי השריפות שהשתוללו ברחבי הארץ בימים האחרונים כילו למעלה מ-30 אלף דונם בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. ברשות נערכים להתחלת עבודות השיקום בעקבות הנזקים האדירים שנותרו בשמורות ובגנים הלאומיים.

ביום ראשון השבוע, בישיבת הממשלה שהתקיימה בחיפה, אמר שר האוצר כחלון כי הסיוע התקציבי שיוענק לנפגעי השריפות לא יהווה פגיעה מבחינה מאקרו כלכלית. הערכות השמאים, שהחלו כבר ביום שישי, צפויות להסתיים עד סוף השבוע.

"כאזרח וכתושב העיר חיפה, ראשית עליי להודות לכוחות הביטחון לכוחות הכיבוי, למשטרה, לחיל האוויר ולכל מי שעסק במלאכה'' אמר כחלון. ''אותו אדם שקיבל את ההחלטה לפנות את התושבים צריך להירשם בספר הזהב. גם אני נאלצתי לעזוב את ביתי. הממשלה נתנה מענה מהיר והודות לכך אין נפגעים משמעותיים. אני חושב שזו הייתה החלטה אמיצה, לא פשוטה, שגם ראש העיר היה מעורב בה וזה הוכיח את עצמו.''

שר האוצר אמר כי המשרד עובד בשלושה מעגלים במסגרת הפעלת מערך החירום בהובלתו של שי באב"ד מנכ"ל משרד האוצר. במסגרת המעגל הראשון כבר מיום שישי פועלים בשטח מערך של שמאים.'' היום כשאנחנו מדברים כאן יש מאות שמאים, מהנדסים, אנשי מס רכוש כבר בשטח בראשותו של משה אשר, ראש רשות המיסים. ראש הממשלה הנחה להביא מטוסים, והסעיף נפתח. אתמול בערב כינסתי פה בחיפה את כל ראשי המשרדים''.

המעגל השני הוא הלאומי מול הציבור. ''משרד האוצר, יחד עם קרן מס רכוש ורשות שוק ההון וחברות הביטוח קיבלנו החלטה לתת מענה לכולם. לאחר מכן אנחנו נקבל את האינדיקציות מכל הגופים המוסמכים אם מדובר בפח"ע או באיזה סוג של הצתה, אבל כרגע אנחנו נותנים מענה לכולם. אחת הפעולות הראשונות שעשינו אתמול היא שחרור של כ- 21 מילון ש"ח כך שהכסף כבר רץ מהבוקר. כ - 15 מיליון ש"ח מיועדים להוצאות המידיות של ראשי הרשויות ועוד 6 מליון ש"ח, שהם 2,500 שקלים לנפש יוענקו לכל אדם שלא יכול לחזור הביתה. בפעמים הקודמות הגבילו את זה ב-עד עשרת אלפים ש"ח, הפעם ביטלנו את המילה "עד". אם יש להם 8 ילדים אז שיקבלו יותר ואת זה שחררנו והכסף כבר עבר''. אמר כחלון.

''המעגל השלישי הוא מעגל המאקרו כלכלה, אתמול ישבתי עם הכלכלן הראשי במשרד האוצר, יואל נווה. ובדקנו אם יש לזה השלכות מאקרו כלכליות, ואין לזה פגיעה מבחינה מאקרו כלכלית. מהבחינה הזו אנחנו יכולים רגועים''.

''אז כפי שאמרתי מאות שמאים, מהנדסים, אנשי מס רכוש נמצאים בשטח. ביקשתי סף רגישות גבוהה ביותר. אנשים נמצאים במצוקה, נשרף רכושם, נשרף להם הבית ולכן אנחנו נתייחס אליהם ברגישות גבוהה." סיכם כחלון.