הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רכבת העמק - יצירה צומחת


פטר וינר מקיבוץ מעוז-חיים, חקלאי ואומן השדות היחיד בישראל, החליט להקדיש השנה את יצירתו לרכבת העמק, שחזרה לאחרונה לפעול בקו המיתולוגי מבית-שאן, דרך העמק ועד לחיפה. בעוד כשלושה חודשים ניתן יהיה לראות מכתף שאול את היצירה בשיא צמיחתה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-11-2016



פטר וינר, צילום: דוד (דדה) עינב

פטר וינר מקיבוץ מעוז-חיים, האמן החקלאי הידוע ביצירותיו בשדות, החליט להקדיש השנה את יצירתו לרכבת העמק המיתולוגית, שחזרה לאחרונה לפעול בקו מבית-שאן, דרך העמק ועד לחיפה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

את היצירה המעניינת החלו לזרוע לפני שבוע, כאשר ביחד עם פטר הגיעו לפקח על התהליך איתן אביבי - רכז הגד"ש של קיבוץ עין-חרוד איחוד, ואילן לדל ממעלה גלבוע שמופקד על הזריעה. 

היצירה המתוכננת תכלול שלושה זני חיטה שונים המעניקים לה צבעי ירוק וצהוב מגוונים. ציור השדה יכלול את האותיות, את המסילה ואת הרקע.

על פי התכנית, במהלך החודשים פברואר, מרץ ואפריל ניתן יהיה לראות מכתף שאול את היצירה בשיא צמיחתה. החיזיון יקבל ביטוי מיוחד כאשר הרכבת תחלוף באותה עת בסמוך בעת נסיעתה.

פטר וינר הוא צייר השדות היחיד בישראל והיצירה החדשה שלו היא המשך למסורת רבת שנים בשדות עין-חרוד איחוד שמתחת לכתף שאול. יצירותיו בשנים האחרונות כללו תיעוד של אריק איינשטיין (אמא אדמה), יוסף טרומפלדור, המוזיקאים שוברט ומוצארט, והנשיא שמעון פרס ז"ל.

כעת רק נותר לאחל לשנה גשומה, שתוביל לצמיחת היצירה במלואו תפארתה.






יצירותיו של פטר וינר: מחווה לחיל האויר, המלחין ברהמס ואריק איינשטיין, צילום: דוד (דדה) עינב.