הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוסים שסבלו מהתעללות והזנחה פונו מחווה סמוך לצפת


משרד החקלאות פינה משטח המרעה בחווה 12 סוסים וסייחים שסבלו מרזון קיצוני ומהזנחה. הם הועברו לטיפול במתקן מוגן של משרד החקלאות. שר החקלאות אורי אריאל: ''מדובר במקרה חמור, עבודת הווטרינריים והצוות במשרד החקלאות היתה מקצועית וראויה לציון''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-11-2016



פינוי הסוסים בחווה, צילום: ד''ר צביה מילדנברג / בית החולים הווטרינרי

12 סוסים וסייחים במצב גופני ירוד ביותר ובסכנת חיים פונו היום (ג') ע''י פקחי משרד החקלאות מחווה סמוך לצפת.  השירותים הווטרינריים  ויחידת האכיפה והחקירות הראשית של משרד החקלאות הגיעו לביקורת במתחם החווה, בעקבות תלונה של הווטרינר הרשותי של מרום הגולן אודות אחזקה בתנאים קשים של עדר הסוסים במרעה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בביקורת נצפו הסוסים והסייחים בשטח מרעה צחיח לחלוטין וללא כל מזון. לא זאת בלבד, אלא שבעל הסוסים לא דאג להם למי שתייה.  הסוסים נמצאו כשהם מלאים בקרציות, אחד הסייחים אף נדבק בטפיל דם שמועבר באמצעות הקרציות. הסייח התמוטט במרעה, ופונה במצב קשה לבית החולים הווטרינרי בבית דגן, שם קיבל מספר מנות דם וטיפול רפואי צמוד.

לאור הממצאים בשטח, החליטו מפקחי המשרד לפנות לאלתר את הסוסים והסייחים מהמקום. הם הועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות, בסיומו יועברו למגדלים מאמצים.


צילום: ד''ר צביה מילדנברג / בית החולים הווטרינרי

הפינוי של הסוסים היה מורכב במיוחד, כיוון שהם שהו במרעה המשתרע על פני כ- 300 דונם. מפקחי המשרד החליטו לבנות מכלאה זמנית בתוך שטח המרעה ולרכז את הסוסים בתוכה. המכלאה שימשה כ"מסדרון" להכנסת הסוסים למשאיות שפינו אותם למתקן המוגן לטיפול ושיקום.

ד"ר צביה מילדנברג, רופאת הסוסים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "הסוסים במתחם היו במצב קשה מאוד וממש בסכנת חיים בשל תנאי האחזקה, חוסר טיפול רפואי וחוסר במזון ומי שתייה. עתה לקראת החורף, התכסו הסוסים בפרוות חורף בשל הקור ששורר באזור זה, לכן הפרווה הפלומתית עשויה לטשטש את המצב הגופני של הסוסים. בעין מקצועית ניתן לראות כי המצב קשה במיוחד, שגם דרך המעטה הפרוותי, הסוסים רזים מאוד".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "אחד מהתפקידים החשובים של משרד החקלאות בראשותי הוא שמירה על רווחת בעלי החיים ואנחנו מסורים לכך באופן מלא. מדובר במקרה חמור ועבודת הווטרינריים ושאר הצוות במשרד החקלאות היתה מקצועית וראויה לציון"