הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פותחה גרסה חדשה של תכנת הטיפוח BreedIT


בפקולטה לחקלאות מזון וסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים פותח מודול חדש בתכנת BreedIT המאפשר ניהול נתוני טיפוח של גידולים בעלי יכולת לריבוי וגטטיבי, כמו שום, בצל וקנביס רפואי ועוד.

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-11-2016



צילום: הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה - האוניברסיטה העברית

מודול חדש בתכנת הטיפוח BreedIT מאפשר כעת ניהול נתוני טיפוח של גידולים בעלי יכולת לריבוי וגטטיבי, כמו שום, בצל וקנביס רפואי ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תוכנת BreedIT – Breeding Information Technology שנועדה לאפשר טיפוח והשבחת זנים.פותחה בפקולטה לחקלאות, מזון, וסביבה שבאוניברסיטה העברית, בצוות של פרופ' חיים רבינוביץ ע" מנתחת מערכות מידע, דרורה בלגה.

איךז ה עובד? התוכנה מנהלת את הדור הגנטי ואת מספר הסבבים הוגטטיביים שבוצעו במהלך השושלת ומחוללת את שם החומר הגנטי באופן אוטומטי. לכל חומר גנטי (ייחור / שננה / בצל / וכו') נבנה קוד זיהוי חד ערכי המכיל את הדור הגנטי ומספר הסבבים הוגטטיביים שנעשו במהלך הטיפוח.

ניתן להציג את עץ השושלת המכיל את השלבים מריבוי מזרעים ואת השלבים מריבוי וגטטיבי. ניתן לאסוף ולנהל את נתוני התצפית של תכונות כמו Trichomes size , Bud size ונתוני בדיקות מעבדה כמו THC% , CBD% לכל אחד מסוגי החומר הגנטי.

כך, בנוסף ליכולת הגבוהה של תוכנת BreedIT לנהל טיפוח זנים חדשים, מעתה התוכנה מאפשרת לנהל טיפוח עם רכיב וגטטיבי בצורה מדויקת מאד וברמה מקצועית גבוהה.