הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אזהרה: זיהום אוויר חמור כתוצאה מהשריפה באזור זכרון יעקב


המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור שלא התבקש להתפנות מהאזור, אך עלול להיחשף לעשן השריפה - להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור. לאור התגברות השריפות והצפי להמשך מזג אוויר קיצוני הורה ממלא מקום נציב הכבאות על מעבר לעבודה במתכונת חירום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-11-2016



השריפה בזכרון יעקב, צילום: אורי צ'ובוטרו - דובר מחוז חוף, באדיבות הרשות הארצית לכבאות והצלה

עדכון יום ד' 23.6.2016 - 12:30

בעקבות ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים, מעל לערכי התרעה, שמדדו לפני שעה קלה צוותי המשרד להגנת הסביבה - מחדד המשרד את הנחיותיו לאוכלוסייה הרגישה (שלא התבקשה להתפנות) להקפיד להישאר בבתים. יצוין, כי הריכוזים הגבוהים נובעים גם מסופת האבק ומתנאי מטאורולוגיה קשים, ונמדדו בכל רחבי העיר.
יצוין, כי כאשר הערך הוא מעל לערך התרעה לפי חוק אוויר נקי, קיים חשש לבריאות הציבור (ערכי ההתרעה לחלקיקי pm10 הוא 300 מיקרוגרם למ"ק ולחלקיקי pm2.5 הוא 130 מיקרוגרם למ"ק).

המשרד להגנת הסביבה יוסיף לעדכן ככל שיידרש.

עדכון יום ג' 22.11.2016

המשרד להגנת הסביבה מתריע מפני זיהום אוויר חמור שנגרם משריפת הענק שפרצה היום (ג') בצהריים באזור הצפוני והמערבי של זכרון יעקב. השריפה גורמת לעשן כבד מעל אזור המגורים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

11 בני אדם, בהם תינוק בן 10 ימים, נפגעו באורח קל משאיפת עשן בשריפה. בין הנפגעים שלושה ילדים בני משפחה אחת. המשטרה הורתה לתושבי מספר שכונות להתפנות מבתיהם, עוד לפני שבתים החלו לעלות בלהבות. כביש 4 באזור הדליקה נחסם לתנועה.

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור שלא התבקש להתפנות מהאזור, אך עלול להיחשף לעשן השריפה - להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור, וכמו כן להישמע להוראות כוחות ההצלה.

מהרשות הארצית לכבאות והצלה נמסר כי בשריפה בזכרון יעקב פועלים כ-150 לוחמי אש עם 61 רכבי כיבוי וכן כל 14 מטוסי הכיבוי של טייסת הכיבוי האווירי.

לאור גל השריפות ביממה האחרונה, הכריז היום ממלא מקום נציב הכבאות על גיוס כבאים כללי ומעבר לפעילות במתכונת חירום.

לאור התגברות השריפות והצפי להמשך מזג אוויר קיצוני הורה ממלא מקום נציב הכבאות, טפסר בכיר שמעון בן-נר, על מעבר לעבודה במתכונת חירום לאורך כל שעות היממה וביטול חופשות. כמו כן אושר גיוס כבאים מפיקוד העורף.