הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קריאה לחקלאים: השהו את תשלום אגרות העובדים הזרים 2017


מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן שלח הבוקר הודעה לכל החקלאים להשהות את תשלום האגרות עד לקבלת התשובות הנדרשות לגביי גובה הסכום. ''דרישת התשלום של רשות האוכלוסין וההגירה הגיעה ללא כל התחשבות בדיונים אשר מתקיימים בוועדת הפנים והגנת הסביבה כבר כשנה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-11-2016



עובדים בחקלאות, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן שלח הבוקר מכתב לציבור החקלאים בקריאה להשהות את תשלום אגרות העובדים הזרים לשנת 2017.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''לפני מספר ימים נתבשרנו, כי רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים הוציאה חוזר המחייב את כלל חקלאי ישראל, לשלם את מלוא האגרות לשנת 2017. כפי שידוע לכולכם מדובר על אגרות המגיעות לעשרות אלפי שקלים לחקלאי, ודרישות התשלום שניתנו הן תוך פרק זמן קצר - כשליש מהסכום עד 8.12.16, והיתרה עד 22.12.16. דרישת תשלום זו מטעם הרשות הגיעה ללא כל התחשבות בדיונים אשר מתקיימים בוועדת הפנים והגנת הסביבה כבר כשנה".  כותב וילן.

עוד הוא מציין, כי במשך השנה האחרונה נציגי החקלאים קיימו מאבק מתמשך בוועדת הפנים לטובת הפחתת נטל האגרות. בדיונים אלו הייתה הסכמה כללית של נציגי הוועדה ומשרד החקלאות, כי נדרש וראוי להוריד את עלויות האגרות.

''לא מובן לנו כיצד מרשה לעצמה כעת הרשות לפעול באופן כה בוטה לגביית הכספים, ללא כל התייחסות למסקנות הוועדה, וללא כל הגינות להמתין את תקופת השבועיים המבוקשת עד לקבלת המלצות משרד האוצר, כפי שנתבקשו ע"י הוועדה והיו"ר. ההנהגה החקלאית לא מקבלת את העובדה כי נציגי הרשות, אשר יושבים בדיוני הוועדה כבר כשנה, לא רק שאינם מקדמים את הנחיות הוועדה וגוררים רגליים, אלא מוסיפים חטא על פשע וגם שולחים לנו כעת בקשות תשלום דחופות, זאת ללא כל התייחסות להנחיות הוועדה והפעולות המתבצעות בשטח''. כותב וילן.

''מכיוון שכך, שלחנו מכתב דחוף ליו"ר הוועדה, שר הפנים, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה וחברי הוועדה, ובו בקשתנו לעצור מידית את הליך הגבייה הלא ראוי, המתבצע בימים אלו, עד לקבלת התשובות הנדרשות לגביי גובה האגרות. בשלב זה אנו קוראים לציבור החקלאים שלא לשלם את אגרות העובדים הזרים, עד לעדכון הנושא מטעם הוועדה וקבלת תשובת משרד האוצר".