הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ברוקולי גם בקיץ: הצלחה בגידול זן הברוקולי הננסי בגולן


במרום גולן יכולים להתגאות בהישג חקלאי נוסף לגידולי הקיץ המוצלחים של השנה, שהם בעצם גידולי חורף מובהקים. במהלך הקיץ הקיץ טופחו בגולן 3.5 דונם של זן ה'ברוקומיני' שהניבו מעל טון של תוצרת חקלאית. הזן החדש - שילוב של ברוקולי וקייל סיני, מצטרף לגידולי התות האיכותיים בשיא עונת הקיץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-11-2016



ברוקולי ננסי, צילום: ערן פישר - מרום גולן

בשורה חקלאית נוספת מגיעה מענף החקלאות בקיבוץ מרום גולן: בתום מחקר וניסיונות רבים, החלו השנה לראשונה לגדל ולטפח את ה'ברוקומיני' - זן ברוקולי ננסי שגודלו מגיע לכ-10 ס''מ - בשיא עונת הקיץ.

עד היום גידול ה'ברוקומיני' בישראל בחודשי הקיץ החמים לא נחל הצלחה, אך לאחר עונה זו, במרום גולן יכולים להתגאות בהישג חקלאי נוסף המצטרף לתותי השדה האיכותיים שגודלו גם הם בשיא עונת הקיץ. גידולים אלו מעניקים יתרון כלכלי ושיווקי למרום גולן. השנה הם שווקו לחנויות טבע וירקנים בודדים המוכרים תוצרת ייחודית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במהלך עונת הקיץ טופחו במרום גולן 3.5 דונם של זן ה'ברוקומיני' שהניבו מעל טון של תוצרת חקלאית ובימים אלו מסתיימת עונת הקטיף. עונת הגידול היתה מוצלחת הן מבחינת הכמות והן מבחינת האיכות של הירק, זאת הודות למחקרים רבים וסיוע של מו"פ צפון והחברה לפיתוח הגליל.

ה'ברוקומיני' הינו זן שהגיע ארצה מיפן והוא בעצם שילוב של ברוקולי וקייל סיני, מאופיין בטעם ייחודי ומעודן ומזכיר מאוד את האספרגוס. הוא בעל ערכים תזונתיים גבוהים מאוד, עשיר באשלגן, ויטמין C, ויטמין K וסידן. כמו כן מדובר בירק שהכנתו מהירה מאוד ומתאימה לשלל מאכלים.




ברוקולי ננסי, צילום: ערן פישר - מרום גולן

החל מהשנה הבאה יתבצע הגידול בשטחים הפתוחים, שכן נמצא כי הקרינה ושעות השמש בצורה זו של גידול, מתאימה יותר ל'ברוקומיני' במרומי צפון הגולן. כמו כן בקיץ הבא יתבצע ניסוי לגידול ה'ברוקימיני' על פני מצע מנותק מין הקרקע של טוף מרום גולן שיותאם לגידול זה.

"בסוף החודש נסיים את קטיף ה'ברוקומיני' שגדל אצלנו בחודשי הקיץ ובשנה הבאה הכוונה להרחיב באופן משמעותי את הגידול לאחר שהצלחנו לעשות זאת השנה" אומר מרכז המטעים בקיבוץ מרום גולן ערן פישר. ''השנה הברוקומיני שווק לרשתות השיווק וירקנים נבחרים אך לא מין הנמנע, כי בשנה הבאה תוכלו למצוא את הירק המבוקש בשווקים רבים יותר".