הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שני ישראלים נוספים נדבקו בנגיף הזיקה בחו''ל


המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מודיעים, כי השבוע אובחנו בישראל שני מקרים נוספים של חולי זיקה שנדבקו בנגיף בחו''ל. במהלך החודשים האחרונים הגיעו לישראל כ-17 איש אשר נדבקו בנגיף בחו''ל. כולם החלימו בינתיים​​​

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-11-2016



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

​​השבוע אובחנו בישראל שני מקרים נוספים של חולי זיקה שנדבקו בנגיף בעודם שוהים בחו"ל. כך נמסר היום (ו') מהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. החולים מתגוררים באזור ראשון לציון ובאזור חולון והם קיבלו הנחיות ספציפיות להתנהלות בנוגע לנגיף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במהלך החודשים האחרונים הגיעו מחו"ל לישראל כ-17 איש אשר נדבקו בנגיף הזיקה בחו"ל. כולם החלימו בינתיים. יש לציין, כי עד כה לא התגלתה בישראל העברה מקומית של הנגיף.

הרשויות המקומיות, בהנחיית המשרד להגנת הסביבה, מבצעות פעולות הדברת יתושים באזור. התושבים נדרשים להישמע להנחיות שיינתנו לפני כל ביצוע הדברה, כדי למנוע חשיפה מיותרת של הדיירים בסביבה הקרובה לחומרי הדברה.

משרדי הבריאות והגנת הסביבה מדגישים, כי יש להקפיד על הגנה מעקיצות יתושים כדי למנוע העברת מחלות. בנוסף, יש למנוע ולצמצם מקומות דגירה של יתושים, בעיקר למנוע היקוות של מים עומדים, בעציצים, באגרטלים, בצמיגים המושלכים ללא שימוש וכיוצא באלה​