הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסטארט-אפ שדואג לכספי העובדים הזרים


הסטרטאפ החברתי נימה, פותח ע''י שני יוצאי יחידת 8200 שהחליטו לקחת את תחום העברת הכספים בין העובדים הזרים למשפחותיהם, תחום שמאופיין בעמלות רבות וגבוהות. ''פוטנציאל החיסכון של עשרות אלפי העובדים הפיליפינים שעובדים בארץ מגיע למיליוני שקלים בכל חודש''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-11-2016



 צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

עובדים זרים בישראל זוכים בדרך כלל לתנאים גרועים במערכת הבנקאית ונאלצים לשלם עמלות רבות וגבוהות לגורמי תיווך כדי להעביר כספים לבני משפחותיהם בחו''ל.  סטרטאפ חברתי בשם Neema שפותח למען העובדים הזרים, השיק תוכנית חדשה FREE ראשונה מסוגה בארץ ובעולם, המאפשרת לבצע העברות כספים בלתי מוגבלות במשך החודש ללא עמלה – בני המשפחה מקבלים בדיוק את הסכום שהפקיד עבורם העובד בארץ

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

נימה ("נולד לשפע" בסווהילית) פותח בידי שני יוצאי יחידת 8200 - ברק בן עזר ואסי סיוון, שהחליטו לקחת את תחום העברת הכספים בין עובדים זרים למשפחותיהם, תחום שכאמור מאופיין בעמלות גבוהות.

התוכנית מיועדת ללקוחות החברה בחבילה שעלותה 15 דולר לחודש הכוללת בנוסף לתשתית העברות הכספים, כרטיס מאסטרקארד דביט וחבילת סלולר עם נפח גלישה של 5 ג'יגה ושיחות ללא הגבלה.

ביטול העמלות, כולל עמלות המינימום, מאפשר לעובדים לפצל את הכסף שנשלח למשפחתם לתשלומים קטנים הנשלחים במשך החודש בהתאם לתזרים שלהם ולצרכי המשפחה. כך העובד יכול לנהל את כלכלת משפחתו מרחוק, לשלוח סכומי כסף על שמות אנשים שונים כדי לא להיות תלוי באדם אחד שיהיה אחראי לחלק את הסכום עם שאר הנפשות ולא להיקלע לאילוץ המקובל של העברת סכום גדול בבת אחת כדי להימנע מכפילות בעמלות שברוב המקרים גורם לבזבזנות יתר בהגיעו למשפחה''.

מנכ"ל נימה ברק בן עזר: התוכנית החדשה הופכת את התמונה ומעניקה לעובדים הזרים תנאים שישראלים יכולים רק לחלום עליהם. מי שנכנס לסניף הבנק ורוצה להעביר סכום של 3000 שקל לדוגמה יאלץ להפרד מ-200 שקל על עמלות והמרות כפולות בשערים לא נוחים. אנו גאים לתת את השרות לאוכלוסיה המוחלשת של העובדים הזרים. פוטנציאל החיסכון של עשרות אלפי העובדים הפיליפינים שעובדים בארץ מגיע למיליוני שקלים בכל חודש.