הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נתניהו לחקלאים: ''מתכוון לדון בבעיות שלכם בממשלה''


באירוע שהתקיים היום לציון יום החקלאות וההתיישבות בכנסת, אמר ראש הממשלה לחקלאים: ''אנחנו צריכים חקלאות חזקה שתבנה מדינה חזקה. שלושת הנושאים אותם אני רואה כמרכזיים בכל הנוגע לחקלאות הינם ביטחון תזונתי, מיקומנו בתחרותיות הבינלאומית והפשיעה החקלאית. בכל אלה נדון בממשלה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-11-2016



 ראש הממשלה נתניהו באירוע לציון יום החקלאות וההתיישבות בכנסת, צילום: התאחדות חקלאי ישראל

"אני שומע את הבעיות שלכם ומתכוון לדון בהם בממשלה", כך אמר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע שקיימו בכנסת הלובי החקלאי וראשי התאחדות חקלאי ישראל, לציון יום החקלאות והתיישבות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אל האירוע הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "יש לכם טענות ובעיות. אני שומע את הבעיות שלכם ומתכוון לדון בהם בממשלה. אנחנו צריכים חקלאות חזקה שתבנה מדינה חזקה. שלושת הנושאים אותם אני רואה כמרכזיים בכל הנוגע לחקלאות הינם ביטחון תזונתי, מיקומנו בתחרותיות הבינלאומית והפשיעה החקלאית. בשלושת הנושאים הללו נדון עוד קודם הבאתם לממשלה, ונדון בהם גם בממשלה".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין אמר באירוע: "לחקלאות הישראלית תמיד היה מעמד מיוחד. ולכן יש לתת לו יותר הערכה. לחקלאות יש רכיב חיוני בשימוש הנכון בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, היקף הענף הוא קטן בענפי התעסוקה. לחקלאות הישראלית הישגים רבים- פירות ההדרים, פיתוחים הירקות, והמקום המכובד של הפרה הישראלית. עם זאת החקלאות הישראלית נתקלת בשורה של בעיות - פגעי מזג אויר וכו׳ והחקלאים מתמודדים עם כך בהצלחה רבה. החקלאות היא השליחות הראשונה של המין האנושי. החקלאות היא ערך בהגשמת החזון הציוני. היא בעלת מעמד מיוחד לאספקת תוצאת וכביטוי לחיבור בענף שלנו".

יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג: "החקלאות היא היסוד הקיומי של מדינת ישראל. היא ערך עצום. אין ציונות בלי חקלאות. השחיקה הנוראית במעמד של החקלאי . יש לשמור על החקלאות בכל משמר.יש להגן ולרומם את החקלאות"/

ח"כ עמר בר-לב, שמייצג את הלובי החקלאי: "יש פער מתסכל בפער בין המחקר והפיתוח החקלאי המוביל של ישראל לבין החקלאות הגוססת. החקלאות במדינת ישראל איננה יכולה להסתכם רק בשורת רווח והפסד, היא ערך לאומי, היא בטחון, עצמאות תזונתית, ציונות והתיישבות. טוב שכל ארגוני החקלאים וההתיישבות התאחדו למאבק משותף כי זו הדרך היחידה שיכולה להביא מזור לחקלאות ואור לאזרחי ישראל"

בעוד כמה שנים נספר שפעם גידלו עגבנייה בארץ

יו״ר הקואליציה, דוד ביטן:״החקלאות היא אחד הדברים החשובים ביותר במדינה. הפעם בחוק ההסדרים לא עלה שום חוק פוגעני בחקלאות. קיימים ערכים מעבר לעניין המחיר. אני מוכן לשלם יותר על מחיר הביצה, העיקר שיהיו רפתנים על גבול הצפון שתהיה להם פרנסה ושידאגו לביטחון המזון שלנו״

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "החקלאות שלנו היא גאווה גדולה והערך הגדול ביותר של המדינה. עד לשנת 2006, מדינת ישראל הייתה מייצאת לאירופה את העגבניות הטובות ביותר. אך בגלל הגזירות על החקלאים הפסקנו לייצא עגבניות מישראל ויש מצב הפוך במסגרתו קיים ייבוא. אם המצב יימשך, בעוד כמה שנים נספר שפעם גידלו עגבנייה בארץ. בשנה וחצי האחרונות הצגנו למשרד האוצר והחקלאות תכנית אסטרטגית אך הם התנו אותה בפתיחת ייבוא פרוע ופתיחת המכסות בענף החלב וההטלה. אם יהיה צורך אנחנו נצא למאבק''. בנוגע ליוקר המחיה אמר צור, כי ''מדינת ישראל מוציאה כ-14500 אלף ש״ח בחודש כשמתוכם על מזון מהחקלאות הישראלית בסך 1030 ש״ח שזה 7% בלבד. על זה רוצים להקריב ולחסל אותנו.
אנחנו לא ניתן שיקריבו או יחסלו אותנו. גם אם זה אומר שנצא למאבק. אנחנו נביא את ראש הממשלה לרזולוציות הללו איתנו".

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: ״מה שיקרה מחר בחקלאות זה מה שחשוב ועלינו לשמור עליה. אני רואה חשיבות גדולה בהגיעו של ראש הממשלה לכאן. הנושאים שאיתם אנחנו עומדים מול האוצר והחקלאות הם הנושאים החשובים שאיתם יש להתמודד . לא יכול להיות ששום דבר לא קורה וששר החקלאות והאוצר לא הרימו יד ולא עשו די. לא יתכן שצמרת משרד החקלאות לא הגיעה לדיונים בוועדות השונות וליום החקלאות. אני מאמין שרק בעבודה מסודרת נצליח להגיע להסכם למען החקלאים והחקלאות כולה״.

מדיניות הממשלה עלולה להיות בכיה לדורות

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית:" אם יימשך הסחף המסוכן והממשלה תמשיך ותדחוף את החקלאים אל מעבר לקו האדום, דחיפה שכל תכליתה היא להוריד, במקרה הטוב, אחוזים ספורים במחיר המוצר החקלאי, עתיד להיווצר שבר שיהיה בלתי ניתן לאיחוי. אני קורא לשר האוצר ולאנשי אגף התקציבים להרפות לאלתר מחקלאי ישראל. אני אומר לו ולפקידי משרדו – הניצחון הבא שלכם עתיד להתברר כניצחון פירוס שירשום את שמכם בספר דברי הימים של העם היהודי, לדיראון עולם. אנחנו צריכים תכנית ממשלתית ארוכת טווח שתבטיח יציבות ורווחיות מתקבלת על הדעת לחקלאים באשר הם. לא ייתכן שמדינת ישראל, המדינה היחידה בעולם, שיש המערערים על ריבונותה בשטחיה, דווקא היא פועלת באופן כל כך אקטיבי, כל כך נחוש וכל כך שיטתי בכדי להפריד את החקלאי מאדמתו, מפרנסתו, ממפעל חייו. זו עלולה להיות בכיה לדורות. ראו הוזהרתם!"


יום החקלאות וההתיישבות בכנסת, צילום: באדיבות התאחדות חקלאי ישראל

נשיא התאחדות האיכרים והחקלאים, דובי אמיתי: "די בפופוליזם שבהחלטות הממשלה, כדי להבין שאחדות החקלאים חשובה היום יותר מתמיד- המאבק הפעם אינו על המשק הפרטי של מאן דהוא. הפעם מדובר במלחמה על החקלאות הישראלית ועל התעסוקה של אלפי משפחות. הפעם זו מלחמה נגד יוקר המחייה, שירקיע במידה והמהלך ייצא לפועל. ואם לא דיי בכך, זו מלחמה על ביטחונה של מדינת ישראל, שבצעד זה מפקירה את בניה היושבים על הגדר 70 שנה ומהווים אחד מיסודות הציונות ומשענת להישען עליה בימים שעלולים לבוא".

עמיר ריטוב, יו"ר מרכז המועצות האזוריות: "אני מוטרד מהעתיד על השמירה של המרחב הכפרי ועל החקלאות, על הדור הצעיר".

את האירוע הנחתה מנכ"לית מועצת החלב, מיכל קראוס שפתחה את האירוע ואמרה: "ביום זה נותנת כנסת ישראל והמחוקקים כבוד לחקלאות הישראלית. לא יהא זה מוגזם לומר שארץ ישראל נבנתה על החקלאות. העם היהודי אשר חזר לארצו ביסס את אחיזתו בה וניקשר בנימי נפשו לאדמת הארץ דרך החקלאות. יוסף טרומפלדור אמר בזמנו: " במקום בו תחרוש המחרשה היהודית את התלם האחרון- שם יעבור גבולנו". ואכן הישובים החקלאיים הם אלו שקבעו את גבולות הארץ. הקשר בין חקלאות וביטחון הוא קשר ישיר, ראשון במעלה, ציוני וערכי שנכון ותקף גם היום בתוך הארץ ולאורך גבולותיה. בזכות החקלאים, בזכות האהבה לאדמה הזאת, בזכות המחקר והפיתוח ובזכות העבודה הקשה והיום יומית הפכה החקלאות הישראלית לשם דבר בעולם כולו. אנחנו מובילים את העולם בטכנולוגיות מחזור של שימוש במים מושבים, השקיה וגידול באדמה מדברית. הפלפל, האבוקדו, עגבניות השרי, הגזר והתפוז הישראלי הפכו לשם דבר בעולם כולו. וכמובן הפרה הישראלית שהיא הפרה הטובה בעולם והרפת הישראלית היא הרפת המתקדמת ביותר בעולם.

יו"ר התאחדות מגדלי הבקר, אביתר דותן: "המגזר שלנו שייך לעם כולו ולא שייך לחלק אחד של המגזר הפוליטי. יש לנו יכולות ביצוע מהטובות בעולם".