הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשדות עמק החולה זורעים גזר ומתפללים לגשם


בשדות העמק בשטח של כ-2500 דונם גדל זן הגזר המשובח 'נירובי' שנחשב למועדף בשווקים ברחבי אירופה. האפשרות לגדל ולשווק אותו גם בחודשים החמים יחסית, מעניקה לחקלאים יתרון בשוק המקומי ובחו''ל. השנה צפויה עליה של כ-20 אחוזים ביבול הגזר בעמק החולה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-11-2016



 זורעים גזר בשדות עמק החולה, צילום: החברה לפיתוח הגליל

בשטחים החקלאיים של עמק החולה החלו בשבוע האחרון בעבודות זריעה של גזר לקראת עונת הגידול הבאה. כ-2,500 דונם צפויים להניב כמות שיא של כ-25,000 טון, כאשר רוב היבול ישווק למזרח ומערב אירופה ובחלקו גם לשווקים בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עבודת הזריעה מתבצעת על-ידי 'החברה לפיתוח הגליל' המתמחה בגידול ועיבוד תוצרת חקלאית וחברת ג"ג (גליל גולן) המתפעלת כלי חקלאות כבדים עבור קיבוצים וישובים חקלאיים.

בחברה לפיתוח הגליל מציינים, כי היכולת לגדל ולטפח גזר באזור עמק החולה בתקופה מאוחרת יותר ביחס לאזורים אחרים בארץ, מאפשרת לשווק אותם גם במהלך החודשים מאי עד יולי. "בעמק החולה אנו מגדלים זן משובח של גזר - 'נירובי' שנחשב למועדף בשווקים ברחבי אירופה. האפשרות לגדל ולשווק זן זה מהעמק בחודשים החמים יותר, מעניקה לנו יתרון גם בשוק המקומי וגם בייצוא" אומרים בחברה.

עומר דינר מרכז פרויקט גזר שלוחות בחברת ג''ג,  מציין כי השנה צפויה עליה של כ-20 אחוזים בכמות הגזר שתצא מהשטחים החקלאיים בעמק החולה בייחס לשנה שעברה. ''במידה ויהיו משקעים רבים, ייתכן שהכמויות יהיו גדולות עוד יותר, אנחנו מתפללים לגשם" אומר דינר

במהלך כל חודש נובמבר יתבצעו עבודות זריעת הגזרים והקטיף אמור להתחיל בחודש אפריל ולהסתיים בחודש יוני.