הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות הטבע והגנים: נדרש פתרון מיידי לזיהום בנחל אלכסנדר


בהמשך להתרעה שפורסמה ע''י רשות הטבע והגנים על איסור רחצה בחוף בית ינאי בשל זיהום של כתם שמן שנגרם ממשקעי מסיק זיתים באזור, הועברה פניה לרשות המים ולמנהל האזרחי בדרישה למציאת פתרון מידי למניעת הזיהום בנחל אלכסנדר ואמת השפך לים התיכון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-10-2016



 זיהום בשפך נחל אלכסנדר, צילום: ערן ברוקוביץ - צוות מחקר נחל אלכסנדר

רשות הטבע והגנים דורשת מרשות המים והמנהל האזרחי למצוא פתרון  לזיהום בשפך נחל אלכסנדר, שנגרם ממשקעי מסיק זיתים הנשפכים אליו מאגן נחל שכם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתי הבד של היישובים באגן נחל שכם הנשפך לנחל אלכסנדר, מזרימים לנחל בעונת מסיק הזיתים - חודשי אוקטובר- נובמבר, תוצרי ייצור שמן (עקר), שמזהמים את הנחל ואת סביבת בעלי החיים במקום..

בעקבות הנחיית משרד הבריאות, הודיעה רשות הטבע והגנים על איסור רחצה בחוף בית ינאי, בו נמצא שפך נחל אלכסנדר, עד לקבלת תוצאות דגימת המים בדבר רמת הזיהום. לידיעת המבקרים, רשות הטבע פרסמה הודעה בנושא באתר האינטרנט ובעמוד הפייסבוק שלה.

לדברי אורי נווה, מנהל מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים, מידי שנה מוזרמים לנחלים ביהודה ושומרון נוזלי לוואי של מסיק הזיתים שמזהמים קשות את מי הנחל וגורמים למותם של בעלי חיים רבים באזור. ''פעולות השיקום שעורכת רשות הטבע והגנים לאורך כל השנה באזור יורדות לטמיון ורשות המים והמנהל האזרחי חייבים לשים סוף לתופעה על ידי השקעת משאבים מתאימים לטיהור המזהמים הללו ונוספים". אומר נווה

כאמור, הרשות כבר התריעה לא פעם בדבר הנחיצות בפתרון מעשי של מתקן טיהור שיוכל להתמודד עם כמויות משקעי מסיק הזיתים שנוצרות בעונה זו, וזאת בכדי למנוע את הזיהום בנחל וברצועת החוף הסמוכה וכן את הפגיעה בבעלי החיים.