הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מדליית זהב ליין מאגמה 2012 של יקב בזלת הגולן


תחרות היין הבינלאומית Dal Mondo Merlot e cabernet insieme נחשבת לייחודית בעולם, שכן היא היחידה המוקדשת ליינות מסוג מרלו וקברנה. בתחרות התמודדו 236 יינות מרלו וקברנה מ- 21 מדינות. יקב בזלת הגולן זכה גם בפרס מיוחד מטעם העיתונות הבינלאומית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-10-2016



 יין מאמה 2016 של יקב בזלת הגולן, צילום: דן בר דוב

יין יקב הבוטיק בזלת הגולן, מאגמה 2012, זכה במדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית שהתקיימה בברגמו שבאיטליה. בנוסף, זכה היין בפרס מיוחד שהוענק על ידי עיתונאים ובלוגרים בינלאומיים בתחום היין.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תחרות היין הבינלאומית 'Emozioni Dal Mondo Merlot e cabernet insieme' נחשבת לייחודית בעולם, שכן היא היחידה המוקדשת ליינות מסוג מרלו וקברנה. בתחרות התמודדו 236 יינות מרלו וקברנה מ- 21 מדינות.

התחרות עומדת בסטנדרטים הקפדניים ביותר בענף ומנוהלת בפיקוח ארגון היין הבינלאומי המשפיע ביותר ה-OIV. היינות נטעמו בטעימה עיוורת על ידי 83 שופטים, מומחי ומבקרי יין מכל העולם שהעניקו את הציון שלהם ליינות. היינות הזוכים יוצגו באפריל 2017 בתערוכת היין הבינלאומית הגדולה VINITALY בוורונה.

במסגרת הכינוס התקיים בבית לשכת המסחר של ברגמו סימפוזיון מדעי בנושא "עתיד גידול גפנים וייצור יינות, מנקודת מבט של קיימות ואיכות סביבה".

יואב לוי, בעלים ויינן יקב בזלת הגולן: ''היינות מישראל זוכים להיות מיוצגים בגאווה לצד יינות מצרפת, גרמניה והעולם ברמה שווה וזוכים בפרסים יוקרתיים בתחרויות חשובות בארץ ובעולם. זהו כבוד גדול לישראל וליקב ותמורה על עבודה קשה של כלל הצוות המסור והמקצועי ביקב בזלת הגולן''. לוי קורא גם לציבור הישראלי לרכוש רק יינות תוצרת כחול-לבן ולתמוך בענף היין ובחקלאות בישראל.

יקב בזלת הגולן הוקם בשנת 1998 על ידי בעל הכרמים והיינן יואב לוי. סוד קסמו של היין טמון בשילוב בין טיפוח שתילים איכותיים של גפנים באדמת הבזלת הפורייה והעשירה ומיקומם של הכרמים בצפון רמת הגולן. היקב מטפח 100 דונם של כרמי יין בצפון רמת הגולן בגובה של 900 מטר מעל פני הים. את היין מייצרים ביקב בזלת בתהליכי ייצור טבעיים וקפדניים.

יינות יקב בזלת הגולן מיוצאים לאירופה ולארה"ב, משתתפים בתערוכות יין מקצועיות, בתחרויות בינלאומיות ברחבי העולם וזוכים להכרה בינלאומית. יינות היקב נמכרים במסעדות מובחרות ובחנויות יין ברחבי הארץ, בבתי מלון ובחנויות יין ברחבי העולם. כזכור את יין השרדונה מייצא היקב למדינות אירופה עם הטבעת דגל ישראל כחול לבן, על פקק הבקבוק, כהתרסה לחרם האיחוד האירופי על מוצרים מישראל. כל יינות היקב כשרים למהדרין לכל ימות השנה, כשרות המועצה האזורית גולן, הרב ישי סמואל, בד"צ חרדים, בד"צ איגוד רבנים, כשרות בינ"ל OK.