הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ראשי הרשויות בגליל לממשלה: תקצבו את התכנית לפיתוח הגליל


הבוקר נתלו מאות שלטים ברחבי הגליל כאות מחאה על אי תקצוב תוכנית הצפון שהממשלה הכריזה עליה לפני שנה וחצי. ראשי הרשויות בגליל נחושים לנהל מאבק ככל שידרשו להשגת התקציב. ''אנו קוראים לשרים אריה דרעי ומשה כחלון לפעול לתקצוב התוכנית לאומית לפיתוח הגליל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-10-2016



 הממשלה מאבדת את הצפון, שלטים ברחבי הצפון

לפני כשנה וחצי הכריזה הממשלה על התוכנית האסטרטגית לקידום הגליל בהשקעה של 18 מיליארד שקלים, אך זו לא באה לידי ביטוי בתקציב המדינה הדו-שנתי. ראשי הרשויות באזור איימו לפתוח במאבק, ובימים אלו המאבק לתקצוב תוכנית הצפון יוצא לשטח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ראש מועצת מבואות החרמון, בני בן מובחר אמר היום: "ברוח חג הסוכות שכל עם ישראל באים לצפון לחזק את ידנו אנו קוראים לך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקחת אחריות על המצב הקטסטרופלי שקורה בגליל ובצפון כי רק ביכולתך לשנות את התמונה העגומה".

הבוקר נתלו מאות שלטים ברחבי הגליל כאות מחאה על אי תקצוב תוכנית הצפון. ראשי הרשויות בגליל נחושים לנהל מאבק ככל שידרשו להשגת התקציב.'' אנו קוראים לשרים אריה מכלוף דרעי ומשה כחלון לפעול לתקצוב תוכנית לאומית לפיתוח הגליל''.

ראש מועצה אזורית גליל עליון, גיורא זלץ: "לא ניתן לממשלה להתנתק מהצפון ומההבטחה המפורשת לתוכנית פיתוח במיליארדים. נדרוש מראש הממשלה להתערב בין השרים כחלון ודרעי ולממש את החלטתו בישיבת הממשלה בגולן- תוכנית לאומית לצפון בתקציב המדינה ל 17-18".

ראש מועצה אזורית מרום הגליל, עמית סופר: "בצער גדול, רק כאשר ניחתים טילים באזור פתאום מוצאים את המשאבים. אני קורא לממשלה ליישם את תוכנית הצפון בלי העידוד של חיזבאללה אלא מתוך מנהיגות אמיצה שמבינה את המשמעות האסטרטגית של חבל הארץ היפה הזה. אסור לממשלת ישראל להפנות עורף לתוכנית הצפון שבראייה מערכתית רחבה נותנת מענה יסודי ועמוק לנושאי הליבה: תעסוקה, רפואה, חינוך, מנופי צמיחה. אנחנו קוראים שוב לממשלה לאמץ לליבה את התוכנית ולתת לה תוקף בתקציב הדו שנתי".

ראש עיריית צפת, אילן שוחט: "מצער לראות כי הגליל הוא חבל הארץ האחרון שהמדינה עוד לא הגיעה אליו. על ממשלת ישראל להתעשת ולעבור משלב הדיבורים לשלב של מעשים ולהכניס את התוכנית בתקציב הדו שנתי. אנחנו נחושים מאוד וכל תושבי האזור מאחורינו כחומה בצורה. זה תחילתו של מאבק שילך ויחריף עד אישור התקציב".

ראש עיריית קרית שמונה, ניסים מלכה: "תוכנית הצפון ואיתה תקצוב ממשלתי משמעותי בהיקף של מיליארדי שקלים הכרחית לצפון. בלעדיו נראה את הפערים בין הפריפריה למרכז גדלים ומתעצמים".