הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תקלה שנייה השבוע בבתי הזיקוק במפרץ חיפה


כתוצאה מהתקלה הבוקר הופסקה פעילותו של אחד ממתקני הדחת הגופרית במפעל בז''ן. ''המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה את ריבוי התקלות והאירועים החוזרים ונשנים במתחם, יתחקר את האירוע, ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-10-2016



 בתי הזיקוק בחיפה צילום: אילן מלסטר - המשרד להגנת הסביבה

תקלה אירעה היום (ב') במתקן הדחת גופרית במפעל בז"ן שבמתחם בתי הזיקוק ופעילותו הופסקה זמנית. ביום שישי האחרון אירעה תקלה במפעל אחר מקבוצת בזן. בעקבות כך זומנו ראשי המפעל לשימוע בעירייה, שם תיבחן האפשרות להוצאת צו לסגירתו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

​כתוצאה מהתקלה הבוקר הופסקה פעילותו של אחד ממתקני הדחת הגופרית במפעל. כתוצאה מכך, צפויה פעילות מוגברת של הלפידים. כונני המשרד להגנת הסביבה הגיעו למפעל כדי לבדוק את הסיבה לתקלה ופעלו להפסקת הפעילות החריגה בבז"ן.

אחר הצהריים נמסר מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי התקלה במפעל בז"ן הסתיימה ומתקן הדחת הגופרית נמצא בתהליך הפעלה מחדש. במהלך התקלה לא הייתה ספיקת גזים משמעותית ללפיד. נציגי המשרד בשטח בדקו את הפליטות מהלפידים, את נתוני חדר הבקרה ואת אזור התקלה. האירוע נמצא במעקב של המשרד.

עוד נמסר, כי המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה את ריבוי התקלות והאירועים החוזרים ונשנים במתחם בז"ן, יתחקר את האירוע, ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו.

מאיגוד ערים מפרץ חיפה, הפועל לשיפור מצב איכות הסביבה באזור המפרץ, נמסר כי התקלה החלה בשעה 11:40, ועודפי הגזים הופנו ללפיד בהיקף של שני טונות לשעה. כעבור 20 דקות פסקה זרימת העודפים והמפעל נערך לאיתור התקלה בקו.